به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم عزیزی رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: در نشستی که با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی به همراه معاونان وزیر دفاع و ۴ تن از اعضای مجمع نمایندگان استان فارس در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار شد، برای تامین منابع مالی ۷ قطعه آزادراه شیراز-اصفهان تعیین تکلیف شد.
او با اشاره به جزئیات نشست مذکور افزود: در این نشست برای قطعات یک تا ۷ پروژه برای تامین منابع مالی آن، تعیین تکلیف مالی شد که وزارت راه و شهرسازی و دفاع هر کدام ۵۰ درصد برای تکمیل آن سهیم شدند.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در این نشست برای تعیین تکلیف قطعه ۸ پروژه آزادراه شیراز-اصفهان، تامین منابع مالی و ضرورت تسریع در اجرای پروژه با توجه به رسیدن فصل سرما پیشنهاداتی ارائه شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس تصریح کرد: در بررسی و تعیین تکلیف قطعه ۸ ما پیشنهاد دادیم این قطعه به پروژه آزادراه «اصفهان- شیراز- بوشهر» تغییر کند.
عزیزی تصریح کرد: به این ترتیب در صورت موافقت وزارت راه و شهرسازی و نبودن موانع قانونی، قطعه ۸ پروژه آزادراه شیراز-اصفهان، تبدیل به قطعه یک آزادراه شیراز -بوشهر میشود و وزارت راه و شهرسازی و دفاع هر کدام به ترتیب ۶۰ درصد و ۴۰ درصد در اجرای پروژه سهیم میشوند.
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس بیان کرد: در این نشست همچنین تصمیماتی پیرامون اجرای عملیات آزادراه لامرد- پارسیان گرفته شد.
یادآور میشود در این نشست ابراهیم عزیزی رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده شیراز و زرقان در مجلس، رضایی رئیس کمیسیون عمران، قادری نماینده شیراز و زرقان و سید موسی موسوی نماینده لامرد و مهر حضور داشتند.
لازم به ذکر است آزادراه اصفهان- شیراز به عنوان بلندترین آزادراه کشور ۲۲۵ کیلومتر طول دارد که در صورت گشایش آن تا پایان سال ۹۹، آرزوی ۱۰ ساله مردم استان فارس و اصفهان محقق میشود.
اهمیت پروژه آزاده اصفهان- شیراز در اتصال این دو شهر گردشگرپذیر به یکدیگر خلاصه نمیشود، مسیر ترانزیتی شمال به جنوب کشور از خط اتصال این دو کلانشهر به هم میگذرد و بهره برداری از این آزادراه میتواند علاوه بر کوتاه کردن مسیر سفر از شمال به جنوب کشور، مصرف سوخت را کاهش داده و آمار تصادفات ناشی از تردد در جاده کنونی مواصلاتی میان دو استان اصفهان و فارس را نیز کاهش دهد.
این آزادراه به منظور کوتاه شدن فاصله بین دو شهر تاریخی و توریستی اصفهان و شیراز به میزان ۱۴۰ کیلومتر و کاهش مدت سفر به میزان ۱.۵ ساعت، کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال، کاهش تصادفات در مسیر کریدور شمال به جنوب در دو باند مجزا به طول ۲۲۵ کیلومتر در حال احداث است.
انتهای پیام/