رئیس مجمع نمایندگان فارس:

دستگاه‌ها با تفاهم موانع گازرسانی به روستا‌ها را بردارند

ابراهیم عزیزی با اشاره به مشکلات پروژه گازرسانی به روستاهای شیراز و زرقان، گفت: در این پروژه هیچ دستگاهی نباید مزاحمت ایجاد کند و اگر مشکلی هست، باید دستگاه‌ها مشکلات یکدیگر را حل کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جلسه تسریع در حل مشکلات گازرسانی به روستاهای بدون گازشیراز با حضور نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با پروژه های گازرسانی شیراز در شرکت گاز فارس برگزار شد.

ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این نشست، اظهار داشت: ابتدا باید این نکته را مد نظر داشت که هیچ دستگاه اجرایی نباید در راه خدمت به مردم ممانعت ایجاد کند چراکه شان هر مسئولی در دستگاه‌های اجرایی، خدمت به مردم است.

او افزود: در این پروژه اصل این است که گاز رسانی به روستا‌ها انجام شود لذا هیچ دستگاهی نباید مزاحمت ایجاد کند و اگر مشکلی هست، باید دستگاه‌ها مشکلات یکدیگر را حل کنند.

این نماینده مجلس تفاهم و همکاری دستگاه‌های اجرایی را برای حل مشکلات مردم، مهم دانست و گفت: مساله مهم بعدی در به سرانجام رساندن پروژه‌های گازرسانی، تسویه حساب به موقع با پیمانکاران است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، افزود: مدیران دستگاه‌های مربوطه باید بدانند که پیمانکار زندگی خود را روی پروژه گذاشته و باید این مساله مهم را لحاظ کرد لذا اعتماد بین دستگاه و پیمان کاران بومی راهگشا است.

لازم به ذکر است در این نشست سایر نمایندگان شیراز و زرقان، سیاهپوری مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان فارس و مدیر شرکت گاز استان فارس به بیان نکته نظرات خود پیرامون مشکلات گازرسانی به روستا‌ها پرداختند.

روستا‌های بنگر، کره بس و بنه زرد در کوهمره سرخی، روستا‌های محدوده هفت برم از جمله روستا‌های اسلام آباد، گچ نقاشی و سادات آباد در دهستان قره چمن، روستا‌های انتهای دهستان کهمره سرخی حد فاصل روستای کره بس تا مسقان، روستا‌های بخش مرکزی از جمله بهاران، قندیلک، چاه شیرین، بردج، نجم آباد و جدول نو از جمله روستا‌هایی بودند که در نشست مذکور مطرح شده و مشکلات سد راه گازرسانی به آن‌ها مورد بررسی دقیق نمایندگان قرار گرفت.

طرح گازرسانی به روستای چاه شیرین و بهاران از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز با اجرای ۱۷ کیلومتر خط تغذیه و ۲۲ کیلومتر شبکه توزیع و ساخت یک ایستگاه تقلیل فشار TBS در حال انجام است.

همچنین گازرسانی به دهستان قره چمن در بخش ارژن شهرستان شیراز شامل محور صنعتی و روستا‌های مور سوسنی، علی آباد، بله زار بالا و پایین، سعادت آباد و پارک برم با ۴۱ کیلومتر شبگه گذاری در حال اجراست.

با وجود سختی کار، شیبدار بودن مسیر، وجود موانع طبیعی و لوله گذاری در دو بخش از رودخانه قره آغاج، با تلاش شبانه روزی صنعتگران شرکت گاز فارس با افتتاح این طرح رفاه میهمان خانه‌های ۱۸۶ خانوار روستایی منطقه می‌شود.

برای گازرسانی به منطقه کوهمره سرخی شیراز در فاز ۴ شامل روستا‌های اسلام آباد، سبوک، سبوک علیا، سبوک سفلی، بهارک، رمغان، صبح آباد، بیگ دانه و مسقان ۲۷ کیلومتر خط تغذیه و ۳۴ کیلومتر شبکه توزیع اجرا می‌شود.

با افتتاح این طرح ۶۸۳ خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

طرح گازرسانی به نواحی صنعتی و شهرک سنگ برم شور نیز شامل ۱۸هزار و ۴۵۱ متر خط تغذیه، ۵هزار و ۱۰۰ متر لوله گذاری پلی اتیلن و ۴۹۰۰ متر لوله گذاری فلزی در حال اجراست.

گازرسانی به مناطق جنگلی و سردسیر یکی از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است تا استفاده از جنگل به عنوان سوخت تا حداقل ممکن کاهش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار