مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار گفت: خطر بیماری کرونا در شهرستان بهار به صدا درآمده است ومشارکت همگانی برای مهار این بیماری ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدبه‌نشان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارگفت: متاسفانه در کلان کشوری و استانی شرایط خوبی به لحاظ  شیوع کرونا حاکم نیست این بیماری بر روی سیستم درمان سنگینی می‌کند و باید توجه ویژه‌ای شود.

او با تاکید به اینکه سیستم درمان نهایت تلاش خود را در مهار بیماری انجام می‌دهد گفت: در سیستم بهداشت و درمان، مراقبت، شناسایی، ارجاع و بستری نهایت تلاش خود را به کار گرفته‌ایم، اما وقتی بار بیماری از توان سیستم درمانی خارج شود زنگ خطری است که متاسفانه این اتفاق در سطح استان و شهرستان بهار در حال وقوع است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار بیان کرد: لازمه آن این است بیماری کرونا بسیار جدی تلقی شود و تنها به فعالیت‌های ضروری و آن هم با حفظ شرایط دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت پروتکل‌های ابلاغی بسنده شود.

او با اشاره با اینکه در کنترل بیماری کرونا اضطرار‌هایی لازم است از جمله جلوگیری از دورهمی‌ها و اجتماعاتی که می‌شود به نحو دیگر برگزار شود گفت: رفت و آمد‌ها باید کنترل شود و مردم خود نیز پای کار باشند تا پیک سومی که آغاز شده مدیریت شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار با بیان اینکه وضعیت بیماری در استان خوب نیست و سیستم بهداشت و درمان تمام تلاش خود را انجام می‌دهد و با حداکثر ظرفیت فعالیت می‌کند گفت: شرایط جهانی و نوع بیماری کرونا به نحوی است که بدون مشارکت، دخالت و مراقبت افراد و گروه‌های مختلف اجتماعی از مردم گرفته تا سیاستگذاران و مجریان توفیقی حاصل نخواهد شد و امیدواریم همه این‌ها همبسته و جهت‌دار و هدفمند متمرکز شوند.

اوتصریح کرد: برخی کشور‌ها شرایطی را لحاظ کرده‌اند و به کنترل بیماری کرونا و می‌توان گفت تقریبا به حذف آن رسیده‌اند که امیدوارم ما نیز با مدیریت صحیح به آن برسیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.