مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان از تخصیص ۳۳ دستگاه دیالیز به بیمارستان‌های این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن بهرامی, مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: این هفته ۱۲ دستگاه دیالیز به بیمارستان‌های این استان از اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم پزشکی همدان و مشارکت نیکوکاران اختصاص یافت.

او با بیان اینکه سال گذشته ۴۵ دستگاه دیالیز خریداری و تحویل بیمارستان‌های استان همدان شد اضافه کرد: طبق استاندارد برای هر چهار بیمار باید یک دستگاه دیالیز وجود داشته باشد که دانشگاه علوم پزشکی همدان  با کمک خیران در تلاش است دستگاه های مورد نیاز بیماران دیالیزی را تامین کند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر ۵۷۸ بیمار دیالیزی در این استان وجود دارد که ۲۴۸ نفر از این تعداد زن و ۳۳۰ تن مرد هستند در عین حال ۳۰ نفر از بیماران زیر ۳۰ سال، ۱۳۰ بیمار بین ۳۰ تا ۵۰ سال، ۲۷۱ نفر بین ۵۰ تا ۷۰ سال و ۱۵۶ نفرهم  بیش از ۷۰ سال سن دارند.

بهرامی یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های بخش درمان را ابتلای بیماران دیالیزی به ویروس کرونا دانست و اظهار داشت: تاکنون ۵۰ بیمار دیالیزی استان به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند .

او از افرادی که اقدام به جابجایی بیماران دیالیزی و زندگی با این بیماران در یک خانه می‌کنند خواست بیش از دیگران نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و بهداشت فردی توجه داشته باشند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا استان همدان ادامه داد: افرادی که با بیماران دیالیزی در ارتباط هستند احتمال ناقل بودنشان وجود دارد بنابراین برای خدمات دهی به این طیف از بیماران باید ابتدا از سالم بودن خود آگاه باشند و بهترین راه رعایت کامل شیوه نامه های   بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.