رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: تعداد فوتی‌های این شهرستان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به ۲۰۶ مورد رسیده است.

امیر بهزاد رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: موج سوم کرونا در مهاباد در یک ماه گذشته به اوج خود رسیده و تعداد مبتلایان به این ویروس در این شهرستان به عدد نگران کننده ۴ هزار و ۷۰۴ نفر افزایش یافت.

بهزاد با اشاره به اینکه در مدت ۱۰ روز تعداد ۸۱۵ مورد جدید ابتلا کووید ۱۹ در شهرستان شناسایی شده است، افزود: در این مدت ۳۹ بیمار کرونایی مثبت نیز جان خود را از دست داده‌اند که با احتساب این فوتی‌ها شمار جان باختگان در مهاباد به ۲۰۶ نفر رسید.


بیشتر بخوانید


رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد بیان داشت: درحال حاضر ۱۶۳ نفر با علایم حاد تنفسی در بخش کرونای بیمارستان مهاباد بستری هستند که از این تعداد ۵۰ نفر مثبت و مابقی مشکوک به ابتلا هستند.

بهزاد تصریح کرد: از دلایل افزایش میزان مرگ و میر می‌توان عدم رعایت دستورالعمل‌های کرونایی، تأخیر در مراجعه به پزشک و خود درمانی اشاره کرد.

بر اساس آمار اعلامی از سوی ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد و مقایسه آن با آمار مورخه ۴ آبان‌ ماه، در مدت ۱۰ روز بصورت میانگین روزانه ۸۲ نفر به این ویروس مبتلا می‌شوند و ۴ نفر نیز جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.