مدیرکل گمرک بوشهر گفت: به منظور ترخیص ۱۳ هزار تن برنج رسوبی در این گمرک، تاکنون ۵ محموله آن به ظرفیت ۳ هزار تن ترخیص شده است.

ترخیص رسوبی برنج از گمرک بوشهر آغاز شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بهروز قره‌بیگی مدیرکل گمرک بوشهر  امروز در نشست با فعالان اقتصادی و تجاری با اشاره به اینکه کارت‌های بازرگانی به دو صورت در بروز مشکلات مورد توجه قرار دارد بیان کرد: افرادی که کارت بازرگانی دارند، ولی صاحب کالا افرادی دیگر هستند که این مهم مشکلاتی فراهم کرده است.

او با بیان اینکه برخی افراد صاحب کالای تجاری دارای کارت‌‎های بازرگانی اجاره‌ای هستند عنوان کرد: این مورد هم مشکلاتی در ترخیص کالا‌ها ایجاد کرده است که باید به این موارد رسیدگی ویژه شود.

مدیرکل گمرک بوشهر شناسنامه‌دار شدن افرادی که در امر تجارت و ترخیص کالا اقدام می‌کنند را مورد اشاره قرار داد و افزود: بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی، ترخیص کاران و کارگزاران گمرکی باید شناخته شده و افراد تحت پوشش و کارکنان آنان هم باید تحت پوشش بیمه باشند.


بیشتر بخوانید


قره‌بیگی با اشاره به ترخیص کالا‌های رسوبی از گمرکات گفت: در همین زمینه، از ۱۳ هزار تن برنج رسوبی، ۵ محموله به ظرفیت سه هزار تن ترخیص شده است.

او با اشاره به اینکه کالا‌های رسوبی حداکثر تا دو هفته ترخیص می‌شوند، بیان کرد: با روندی که در پیش است به‌زودی کالا‌های رسوبی ترخیص می‌شود که می‌تواند در رونق اقتصادی و تجاری اثرگذار باشد.

مدیرکل گمرک بوشهر با تاکید بر فعالیت شبانه‌روزی در امر خدمات‌رسانی به فعالان اقتصادی و تجاری، افزود: خدمات در این عرصه بیشتر به صورت سامانه‌ای و الکترونیکی است و در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود.

قره‌بیگی گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۱۰۰ هزار تن کالا شامل ۶۷ هزار تن برنج، ۲۰ هزار تن عدس، تخمه آفتابگردان، چای و ۹ هزار حلقه لاستیک خودرو از گمرک بوشهر ترخیص شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.