رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمندسازی محرومان را از اولویت‌های اصلی این نهاد انقلابی ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی گفت: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت در سه بخش اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی انجام می‌شود و از زمان آغاز فعالیت‌های اشتغال‌زایی در کمیته  امداد، تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار خانواده به خودکفایی رسیده و از حمایت این نهاد خارج شده‌اند.

او همچنین به اقدامات کمیته امداد با همکاری بنیاد مستضعفان و نهاد‌های حمایتی برای کمک به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: کمیته امداد روزانه یک میلیون عدد ماسک تولید می‌کند و در اختیار مردم قرار می‌دهد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین تامین مسکن را مهمترین وپرهزینه‌ترین بسته حمایتی کمیته امداد عنوان کرد و گفت: تامین ۵۰ هزار مسکن مددجویی تا سال آینده در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به برنامه‌ریزی کمیته امداد برای ایجاد ۷ هزار شغل در استان آذربایجان شرقی گفت: با حمایت استانداری، فرمانداران و بانک‌های عامل و همچنین فعالان اقتصادی این مهم محقق خواهد شد.

 پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی هم با قدردانی از اقدامات ارزشمند کمیته امداد امام خمینی (ره) برای توانمندسازی محرومان گفت: مجموعه مدیریت استان آماده هرگونه همکاری در راستای خدمت‌رسانی به اقشار محروم و کم‌درآمد جامعه است.
 

پورمحمدی با اشاره به اینکه نرخ اشتغال استان از متوسط کشوری پایین‌تر است  افزود: طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد می‌تواند در بهبود نرخ اشتغال و حل مشکل بیکاری در استان تاثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.