نفرات برگزیده نخستین مسابقه مجازی قصه گویی با عنوان فرزندان ایرانیم در لاهیجان مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان اعلام کرد:  پس از انتشار فراخوان اولین مسابقه قصه گویی مجازی " فرزندان ایرانیم " و شرکت ۶۰ قصه گوی کودک و نوجوان نفرات برتر اعلام شدند.

این مسابقه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بهزیستی و آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان دردوران شیوع کرونا با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی به صورت مجازی برگزار شد که از این تعداد ۴۵ دختر و ۱۵ پسر در این مسابقه شرکت کردند.

برگزیدگان مسابقه به ترتیب در رده‌های سنی به این شرح معرفی شدند:

در بخش نوخوان (۷ و ۸ سال): مقام اول:سارینا شریفی، مقام دوم: زهرا بشارتی، مقام سوم: محمدبهراد چایچی وهمچنین نیکا محب زاده شایسته تقدیر اعلام شد.

در بخش نونهال (۹ تا ۱۱ سال):نفر اول رها یوسف زاده، نفر دوم: نورا قربانی، نفر سوم: پرنیاز حسینی مهر و عباسعلی خوشحال شایسته تقدیر اعلام شد.

در بخش نونگاه (۱۲ تا ۱۴ سال): مقام اول: روژینا شریفی. در این رده سنی مقام دوم و سوم انتخاب نشد و مهرسا مهدی زاده، فاطمه میردارسلطانی شایسته تقدیر اعلام شدند.

به نفرات برگزیده در اختتامیه این مسابقه که در جلسه انجمن کتابخانه ها‌ی عمومی به ریاست یونس محمودی فرماندارشهرستان لاهیجان برگزار گردید جوایز نقدی و لوح تقدیر اهدا شد و همچنین عوامل و داوران این برنامه فرهنگی نیز مورد تقدیر قرار گرفتند. امیر تنها، سیده آمنه فلاح زحمتکش و فاطمه علی پرست داوری این مسابقه را بر عهده داشتند.

انتخاب قصه مناسب با گروه سنی، تسلط بر قصه، استفاده درست از زبان بدن، سخن وری، بیان و صدای مناسب و رسا، تاثیر گذاری پوشش قصه گو با اجرای قصه، استفاده از گویش بومی و محلی، پیام و موضوع قصه از امتیازات داوران در انتخاب برگزیدگان بوده است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.