دادستان تبریز از کاهش ۱۳ درصدی تصادفات رانندگی منجر به فوت در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، علیلو  دادستان تبریز گفت: با توجه به حادثه خیز بودن اکثر محور‌های مواصلاتی آذربایجان شرقی، تدوین برنامه جامع پیشگیری و کاهش تصادفات رانندگی و ابلاغ آن ضرورت دارد.

او با اشاره به موضوع حوادث جاده‌ای گفت: یکی از مصادیق بارز حقوق عامه، صیانت از جان و مال شهروندان بوده و این موضوع اهمیت و حساسیت بالایی داشته و بر این اساس دستورات لازم در این راستا صادر شده است.

او افزود: با توجه به وضعیت خاص کوهستانی و جغرافیایی اکثر محور‌های مواصلاتی آذربایجان شرقی، این استان یکی از استان‌های دارای بیشترین آمار سوانح رانندگی بوده و بر این اساس تدوین برنامه جامع پیشگیری و کاهش تصادفات رانندگی و ابلاغ آن ضرورت دارد.

علیلو گفت:طی پارسال ۱۲ نقطه حادثه خیز در استان به ویژه در ورودی‌های آزادراه پیامبر اعظم (ص) و اتوبان شهید کسایی و چندین نقطه در محور اهر_تبریز تکمیل و رفع خطر شد.

او با بیان این‌که طی نیمه نخست امسال ۴۲۳ نفر به علت حوادث ناشی از تصادفات رانندگی در آذربایجان شرقی جان خود را از دست دادند گفت: با توجه به پیگیری‌ها و اقدام‌های به عمل آمده این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه  پارسال کاهش داشته است.

او افزود: در راستای کاهش سوانح جاده‌ای باید برنامه‌هایی با محوریت آگاه سازی عمومی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی تهیه و پخش شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.