معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت:آموزش فرهنگ ترافیکی نقش موثری در کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رحمتی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آموزش‌ فرهنگ ترافیکی در کاهش تخلفات و تصادفات  جاده‌ای بسیار موثر است گفت: تصادفات عابر پیاده با آموزش‌های فرهنگ ترافیکی بسیار کاهش یافته، اما واژگونی همچنان بالاست .

او تصادفات درون شهری را نگران کننده دانست و افزود: تردد روزانه بیش از ۱۲۰ هزار خودرو در اتوبان شهید کسایی وحشت آفرین است و باید برای ایمن سازی و اصلاح نقاط حادثه خیز آن چاره اندیشی کرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از اینکه خروجی و زیرگذر‌های اتوبان شهید کسایی برای مسیل عبور سیل طراحی شده بود گفت: اکنون این مسیل‌ها به عنوان زیرگذر خودرویی استفاده می‌شود که به جز خروجی یاغچیان و دیزل آباد بقیه غیر استاندارد هستند.

علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی هم در این جلسه با اشاره به اینکه تردد‌های درون شهری و برون شهری در اتوبان شهید کسایی تبریز اشباع شده است گفت: در این اتوبان روزانه ۱۲۵ هزار تردد وجود دارد که بیش از ظرفیت آن است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل آذربایجان شرقی، اتصال آزادراه تبریز-سهند به خروجی لاله در اتوبان شهید کسایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید تقاطع اصولی این نقطه با سرعت ایجاد شود تا در زمان بهره برداری گره ترافیکی نداشته باشیم.

در این جلسه در مورد محل خروجی شهرک صنعتی شهید مدنی به آزادراه تبریز-سهندو وضعیت تصادفات جاده‌ای بحث و بررسی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.