ملکی از آتش سوزی در کارگاه تولید و نگهداری مواد پلاستیکی در جاده‌ ی ورامین محله‌ی قلعه نو خبر داد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره یه آتش سوزی در کارگاه تولید لوازم پلاستیکی در جاده ورامین محله‌ی قلعه نو گفت: ساعت ۹:۲۹ دقیقه صبح امروز ۱۴ آبان ماه یک مورد آتش سوزی به سامانه‌ی ۱۲۵ اطلاع رسانی آتش نشانی اطلاع داده شد.

وی ادامه داد: بلافاصله ۳ ایستگاه به همراه تانکر‌های آب و خودرو‌های حامل تجهیزات تنفسی و خودرو‌های تخصصی انفورماتیک به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود:محل آتش سوزی کارگاهی به وسعت حدودا یک هزار متر، که لوازم پلاستیکی در آن جا تولید می‌شد و یک مقدار پلاستیک‌های ضایعاتی و ظروف تولیدی جدید نیز در آن جا وجود داشت، همچنین مایعات قابل اشتعالی مثل تینر و تانکر گازوئیل در آن جا وجود داشت.

وی تصریح کرد: تینر و گازوئیل‌ها در فاصله‌ی حدود ۳۰۰ متری از کارگاه بود دچار آتش سوزی شده بود که کاملا شعله ور بود و دود حاصل از آتش سوزی هم از فواصل بسیار دور هم قابل دیدن بود. نکته اینجاست ظروفی که در آن‌ها تینر نگهداری می‌شد بر اثر حرارت ذوب شده بود و در کف کارگاه جاری شده بود.

ملکی ادامه داد: حتی این تینر‌ها به معبر خاکی کنار کارخانه هم سرایت کرده بود و به جوی آب ریخته بود که جوی آب هم شعله ور شده بود و چند اصله درخت هم که در آن محل بود متاسفانه دچار آتش سوزی شد و آتش از طریق جوی آب در حال سرایت به مکان‌های دیگر بود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با عملیات آتش نشانان با مقدار زیادی آب و کف از چند طرف آتش را تحت محاصره قرار دادند و موفق شدن خیلی سریع از گسترش بیشتر سرایت به اطراف جلوگیری کنند. خوشبختانه مورد مصدومیتی در این حادثه نداشتیم.

سخنگوی سازمان آتش نشانی بیان کرد: حدود یک الی یک ماه و نیم قبل در این محل چندین تانکر گازوئیل دچار آتش سوزی شد که در آن حادثه هم ماموران آتش نشانی سریعا به محل رسیدند و آن آتش سوزی را هم اطفا کردند. این می‌طلبد که مسئولان آن محل برای جلوگیری از این اتفاق‌ها نظارت بیشتری را داشته باشند.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار