اجرای طرح کنترل بارنامه از مبداء در استان قزوین با استقرار تیم‌های بازرسی در ورودی و خروجی شهرک صنعتی کاسپین امکان پذیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، جواد حق لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: برای اولین بار در استان با استقرار تیم‌های بازرسی این اداره کل در ورودی و خروجی شهرک صنعتی کاسپین، اجرای طرح کنترل بارنامه از مبداء امکان پذیر شد.

وی با بیان اینکه این طرح به منظور حمایت از صاحبان کالا و رانندگان اجرا می‌شود، افزود: با این اقدام زمینه کنترل بارنامه کامیون‌های حامل مواد اولیه و کالا‌های واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک کاسپین در حین کنترل اطلاعات ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا فراهم شد.

حق لطفی افزود: بارنامه به عنوان سندی که از سوی موسسه حمل و نقل صادر و مشخصات کامل کالا اعم از نوع و وزن و تعداد و نام و نشانی گیرنده و فرستنده کالا در آن قید می‌شود نقش مؤثری در جلوگیری از قاچاق کالا و ورود دلالان به چرخه قانونی توزیع کالا دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه حمل بار بدون بارنامه تخلف محسوب می‌شود، گفت: به منظور جلوگیری از تضییع حقوق رانندگان قانونمند در صورت مشاهده این تخلف بر اساس قانون با آن‌ها برخورد جدی خواهد شد.

حق لطفی افزود: صدور بارنامه به تقسیم عادلانه حمل بار بین رانندگان کمک می‌کند و بر همین اساس نیز همکاری و دقت مدیران شرکت‌های تولیدی در محل خود شرکت به جلوگیری از تخلفات و ارتقای وضعیت معیشتی شاغلان حوزه حمل و نقل کالا کمک می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.