سرپرست معاونت گردشگری خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۳ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب بسته حمایتی جبران خسارت‌های ویروس کرونا به صاحبان مشاغل گردشگری استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  ابوالفضل اسماعیلی سرپرست معاونت گردشگری خراسان شمالی گفت : پرداخت این تسهیلات سبب بازگشت ۸۶ نفر به چرخه فعالیت شد.

او از ابلاغ مصوبه بسته جدید حمایتی برای فعالان حوزه گردشگری خبر داد وگفت :  این تسهیلات که مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا را دارد به تمام کسب‌وکار‌های گردشگری با توجه به نوع فعالیت، بزرگی و کوچکی واحد، درجه و ستاره اختصاص می‌یابد که به تازگی ابلاغ شده است.


بیشتر بخوانید 


سرپرست معاونت گردشگری خراسان شمالی افزود: مبلغ این وام به تفکیک برای راهنمایان گردشگری ۲۰ میلیون تومان، دفاتر خدمات مسافرتی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، شرکت‌های حمل‌ونقل گردشگری ۸۰ میلیون تومان، مؤسسات آموزش گردشگری ۶۰ میلیون تومان، شرکت‌های عامل تطبیق ۵۰ میلیون تومان، ارزیابان و عوامل تطبیق ۱۶ میلیون تومان، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی بر اساس تعداد اتاق، مساحت و درجه واحد بین ۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، هتل‌ها بر حسب ستاره و تعداد اتاق از ۲۰۰ تا ۹۰۰ میلیون و هتل آپارتمان‌ها، متل‌ها و مهمانپذیر‌ها به تفکیک درجه و تعداد اتاق از ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

او ادامه داد : همچنین سفره‌خانه‌های سنتی و واحد‌های پذیرایی بین‌راهی، مراکز سرگرمی و تفریحی، مجتمع‌های گردشگری و آب‌درمانی دارای مجوز فعالیت از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر اساس نوع و درجه واحد بین ۱۰۰ میلیون تا ۳۵۰ میلیون تومان می‌توانند دریافت کنند.

او عنوان کرد: در صورتی‌که متقاضیان در گروه راهنمایان گردشگری و یا دفاتر خدمات مسافرتی هستند می‌توانند از طریق ثبت‌نام در سامانه دفاتر به نشانی ta.mcth.ir و درصورتی که در گروه سایر واحد‌ها قرار دارند با ورود به سامانه تأسیسات گردشگری موسوم به «جانا» به نشانی myst.mcth.ir اطلاعات مربوط را بارگذاری کنند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.