معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت:۱۴۷ میلیارد تومان اعتبار به پروژه محور سنندج ـ مریوان اختصاص یافته و این پروژه مشکل اعتباری ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان کردستان عملیات ریل‌گذاری راه آهن همدان ـ سنندج آغاز شد.

او افزود: در این راستا با توجه به لزوم تسریع روند توسعه پایدار استان و منطقه غرب کشور ایجاد کریدور ریلی غرب کشور از جمله راه آهن همدان ـ سنندج به صورت کاربری باری و مسافری در دستور کار قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: این مسیر ریلی با بیش از ۱۵۰ کیلومتر به عنوان بخشی از راه آهن تهران ـ همدان ـ سنندج مراکز استان‌های همدان و کردستان را به هم متصل می‌کند.

ملکی خاطرنشان کرد: این مسیر شامل سه قطعه به طول‌های ۶۴، ۵۶ و ۲۹ کیلومتر از شهر همدان آغاز و ضمن عبور از شهر‌های بهار، لالجین، صالح‌آباد، قروه و دهگلان در خاتمه به ایستگاه گردنه صلوات‌آباد سنندج وصل می‌شود.

او به اهداف اصلی اجرای این مسیر ریلی اشاره کرد و ابراز داشت: اتصال سنندج به راه آهن سراسری از طریق راه آهن همدان ـ تهران، امکان توسعه آتی پروژه و اتصال به استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و کرمانشاه، امکان جابجایی محصولات کشاورزی و تولیدات صنایع و کارخانجات موجود در منطقه و استان‌های همدان و کردستان و نیز تلاش برای ایجاد ظرفیت جابجایی ۶/۴ میلیون تنی جابجایی کالا از طریق مرز باشماق از جمله مزایای این طرح است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی به عمل آمده تا پایان فصل کاری امسال عملیات احداث ترمینال و نیز محوطه فرودگاه سقز خاتمه یافته و به بهره‌برداری برسد.

او همچنین به بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه محور مواصلاتی سنندج به مریوان هم اشاره کرد و اذعان داشت: این پروژه از لحاظ تامین منابع اعتباری با حمایت‌های ملی وزارت راه و شهرسازی و پیگیری‌های استاندار و از طریق سازمان برنامه و بودجه و دفتر مقام معظم رهبری هیچ مشکلی ندارد و در حال حاضر و برای اتمام طرح حدود ۱۴۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

ملکی تصریح کرد: از این میزان اعتبار حدود ۱۰۸ میلیارد تومان تا بحال به استان تخصیص یافته است.

اوخاطر نشان کرد: از لحاظ اجرایی هم این طرح در سه قطعه در دست اقدام است که همزمان سه پیمانکار در هر کدام از این قطعات مشغول به عملیات اجرایی آن هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اذعان داشت: علاوه بر این برای تسهیل در اجرای پروژه هم اکنون هفت کارگاه تولید شن و ماسه شهرستان را برای تامین مصالح مورد نیاز طرح بسیج شده‌اند و با تمام توان در حال کار هستند.

اودر پایان ادامه داد: برای تامین آسفالت مورد نیاز نیز هم اکنون دو کارخانه آسفالت بکارگیری شده‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.