به همت متخصصان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نادرترین عمل جراحی مغز در بیمارستان نمازی با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعودی فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب کودکان با برداشتن نیم کره کامل سمت راست مغز دختر بچه‌ای یک ونیم ساله زندگی دوباره‌ای به این بیمار بخشید.

به گفته مسعودی این کودک به دلیل تشنج که ناشی از نارسایی مغزی بوده قادر به هیج کاری نبود ودر دراز مدت باعث مرگ کودک می‌شد.

این فوق تخصص جراحی مغز واعصاب کودکان گفت: با انجام آزمایش‌های مختلف تصمیم گرفتیم تا نیم کره معیوب سمت راست مغز این کودک را تخلیه کنیم.

او افزود: این عمل که بسیار نادر است تنها در یکی دو کشور جهان انجام شده و به مراکز فوق تخصصی مجهزی نیاز دارد، اما از انجا که مرکز آموزشی در مانی نمازی شیراز از جمله مراکز مهم و مجهز درمانی کشور است و تاکنون عمل‌های نادر جراحی بسیاری دراین مرکز باموفقیت انجام شده، این عمل حساس هم در این بیمارستان انجام دادیم.

مسعودی افزود: موفق شدیم تمام نیم کره سمت راست را به جز ساقه مغز برداریم تا سومین کشور جهان باشیم که چنین عمل نادری را انجام داد باشیم.

او گفت: با توجه به سن کم بیمارامید داشتیم که اعمال سمت چپ بدن این کودک که بر عهده نیم کره سمت راست مغز است توسط نیم کره چپ مغز بعداز عمل جراحی انجام شود که به لطف خدا خوشبختانه بعد از عمل این کار انجام شد و اکنون کودک در سلامت کامل است و تمام حرکات اعضا بدن خود را به خوبی انجام می‌دهد.

فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب کودکان اظهار داشت؛ تشنج کودک کامل از بین رفته و هرچه که از سن کودک بگذرد وضعیت جسمانی او بهتر خواهد شد.

او تصریح کرد: پیش از این قرار بود این کودک را به خارج از کشور برای درمان اعزام کنند که یک سال قبل هزینه‌ای بالغ بر ۴ میلیارد تومان برای والدین او داشت، ولی خوشبختانه این عمل با موفقیت در کشورمان انجام شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
با عرض سلام وخسته نباشید به آقای دکتر مسعودی وکادر درمان واقعا بهتون افتخار میکنم و امیدی واسه ما مادرا هستد که چنین فرزندانی داریم من از یکی از شهرستان های یزد هستم فرزند من همین بیماری را دارد برای درمانش چکار کنم؟میشه راهنماییم کند؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۰:۱۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
واقعا شیراز قطب درمان جنوب کشور است
و واقعا به خودم میبالم در شهری هستم که پزشکان آن سرآمد هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت کادر پزشکی کشور بویژه کادر پزشکی بیمارستان نمازی
دکتر مسعودی فوق العاده ست!
واقعا به داشتن چنین اسطوره هایی افتخار میکنیم
آخرین اخبار