با انجام عمل جراحی شکاف کام و لب با روش میکروسکوپی به عنوان به روز‌ترین تکنیک این جراحی در مرکز آموزشی درمانی نمازی، بیماران شاهد کاهش محسوس عوارض پس از جراحی هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدعلی حقوقی فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: انجام عمل جراحی شکاف کام و لب با روش میکروسکوپی یکی از به روز‌ترین تکنیک‌ها در جراحی شکاف کام و لب در مرکز آموزشی درمانی نمازی است.

او افزود: عمل جراحی شکاف کام و لب در دو مرحله انجام می‌شود، در مرحله نخست اغلب در سن سه تا پنج ماهگی کام سخت، کف بینی، لثه و لب ترمیم می‌شود و در سن ۹ تا ۱۴ ماهگی عمل جراحی کام نرم انجام می‌شود که با توجه به استفاده از میکروسکوپ، عضلات آسیب کمتری دیده و عملکرد بهتری دارند.

حقوقی ادامه داد: از آنجائی که در این روش بیشتر صحبت کردن کودک و زندگی اجتماعی بیمار مدنظر است، نیاز کمتری به گفتار درمانی بعد از عمل وجود دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به انجام این عمل جراحی برای کودک اعزامی از کشور عراق در روز‌های اخیر، افزود: مرکز آموزشی درمانی نمازی علاوه بر پذیرش بیماران از استان‌های همجوار از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان، به بیماران اعزامی از کشور‌های همجوار نیز خدمات ارائه می‌دهد.

او در پایان از گذراندن دوره تخصصی این روش جراحی نزد پروفسور برایان سامرلد از کشور انگلستان و عضو افتخاری گروه جراحی پلاستیک شیراز و تهیه تجهیزات و ست شخصی خبر داد و افزود: هدف ما در این مرکز بازگشت بیماران به زندگی اجتماعی طبیعی و کاهش عوارض جراحی است و آماده ارائه خدمت به این بیماران هستیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار