پورابراهیمی از برگزاری نشست مشترک فعالان اقتصادی کرمان با حضور وزیر صمت، استاندار، نمایندگان مردم و بخش خصوصی این استان طی فردا عصردر اتاق بازرگانی کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در تشریح سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به کرمان هدف از برگزاری نشست مشترک با وی را بررسی آخرین اقدامات وزارت صمت در زمینه موضوعات ملی و استانی عنوان کرد و گفت: یکی از محور‌های مهم این موضوعات، بررسی آخرین اقدامات توافقات اخیر بین مجلس و دولت در زمینه وضعیت صادرات کشور است.

او افزود: با توجه به توافقات انجام شده بین کمیسیون اقتصادی و وزارت صمت در آخرین نشست مشترک در مجلس شورای اسلامی، قرار است آخرین وضعیت اقدامات در مورد موضوعات مربوط به تسهیل و رفع محدودیت‌های بانک مرکزی در حوزه صادرات غیرنفتی در زمینه پیمان سپاری ارزی و محدودیت‌های ناشی از کارت‌های بازرگانی کشور در حوزه ملی و استانی مورد بررسی قرار گیرد و عملیاتی و رفع شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مشکلات در نشست مشترک فعالان اقتصادی به منظور رفع با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق بازرگانی این استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

او بیان داشت: یکی از محور‌های مهمی که در نشست مشترک فعالان اقتصادی و وزیر صنعت، معدن و تجارت، مطرح خواهد شد، موضوع کاهش محدودیت‌های ناشی از حوزه صادرات برای فعالان و بازرگانان اقتصادی است که به عبارتی کاهش محدودیت‌های ناشی از صادرات است.

پورابراهیمی گفت: در این نشست آخرین وضعیت صادرات غیرنفتی و اقدامات وزارت صمت بر اساس توافقات انجام شده بین وزارتخانه و کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: دومین موضوع قابل طرح در نشست مشترک فعالان اقتصادی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار، نمایندگان و بخش خصوصی، مصوبات اخیر وزارت صمت در پیگیری‌های انجام شده در زمینه آزادسازی معادن حبس شده در کشور است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۰ درصد از ظرفیت معدنی کشور در استان کرمان قرار دارد، تصریح کرد: آخرین اقدامات در حوزه فعال شدن معادن غیرفعال این استان در این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد که بسیار حائز اهمیت است.

او بیان داشت: موضوع سوم قابل طرح در نشست مشترک فعالان اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار، نمایندگان و بخش خصوصی کرمان، مشکلات مربوط به رفع موانع تولید است که محوریت این امر بر عهده وزارت صمت قرار دارد.

پورابراهیمی افزود: همچنین مجموع طرح‌های بزرگ اقتصادی و سرمایه گذاری‌های بزرگ استان کرمان که دچار مشکلاتی شده اند و مشکلات آن‌ها در زمینه وزارت صمت است در این نشست مشترک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: موضوع صنایع تبدیلی بخش کشاورزی نیز یکی از محور‌های مهم نشست مشترک فعالان اقتصاد‌ی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در کرمان است که در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پورابراهیمی ابراز امیدواری کرد: در نخستین سفر وزیر صمت به کرمان، شاهد اتفاقات مثبتی برای بخش بازرگانی خارجی و معدن در استان کرمان باشیم و خروجی اقدامات به ظرفیت اقتصادی کشور و این استان کمک کند.

انتهای پیام/ب

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار