عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه آبادان و خرمشهر

طلاب آبادانی و خرمشهری در مشهد شهدای شلمچه معمم شدند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز و زعیم حوزه های علمیه خوزستان آیین عمامه گذاری ۱۵ نفر از طلاب حوزه های علمیه آبادان و خرمشهر و هویزه در یادمان شهدای شلمچه به مناسبت میلاد با سعادت پیامبرگرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.

حضرت آیت الله موسوی جزایری، زعیم حوزه های علمیه خوزستان در آیین عمامه گذاری طلاب خوزستانی با بیان اینکه روحانیت دو وظیفه اصلی بر دوش دارند گفت:یکی از این وظایف در خصوص مسائل دینی و معنوی و دیگری در زمینه مسائل اجتماعی و بلایای طبیعی ست.

او تاکید کرد: هنگامی که مقام معظم رهبری برای همدردی و همیاری با آسیب دیدگان کرونا،فرمان همدلی و کمک های مومنانه را صادر نمودند،روحانیت در اجرای این طرح پیشگام بودند و به سبب جذب خیران توانستند کمک های شایانی به اقشار آسیب پذیر در مقوله کرونا داشته باشند.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان افزود: امیدواریم و انتظار داریم روحانیون بتوانند مثل همیشه سربازان لایقی برای امام زمان(عج) باشند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز نیز در آیین عمامه گذاری طلاب خوزستانی گفت:مهمترین رسالت روحانیت عالم شدن در مسائل دینی است،چرا که عالم بی عمل نه مورد اقبال پروردگار است و نه علمای اعلام و شارع مقدس.

او افزود:آنچه پروردگار متعال از ما طلبه ها می خواهد تجمیع علم و عمل است و اگر این اتفاق رخ دهد،طلبه و روحانی در ایران اسلامی هم برای زندگی خود فرد مفید و موثری خواهد شد و هم برای جامعه.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز با بیان اینکه توصیه من به طلاب فارغ التحصیل این است که همچنان خوب درس بخوانید و به اندوخته های خود افزوده و عمل کنید گفت:این توصیه بزرگان دینی ما از دیرباز تا کنون بوده و هست،زیرا اگر انسان بخواهد با امام خود همراه باشد باید بی وقفه به پالایش نفس و تزکیه روح بپردازد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.