نوستالژی‌های دوران دانش آموزی جزو شیرین‌ترین خاطراتی است که برای هر کداممان با وجود تلخی و شیرین دوران مدرسه جالب توجه است.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مشق شب، پیک نوروزی، کلاس‌هایی که رنگ به چهره نداشتند و دانش آموزانی که بدون فخر فروشی صرفا در کنار هم درس می‌خواندند دورانی که پدران و مادران از روند درس و کلاس دانش آموز بی خبر بودند، همه این‌ها یادآور روزگاری است کم و بیش همه ما با بخشی از این اتفاقات مواجه شدیم، روز‌هایی که اتفافات خوب و بدی زیادی را برایمان رقم زده اند.

یادکردن از خاطرات مدرسه و روز‌های دانش آموزی از همان قسم خاطراتی است که شاید در دوران وقوعش از برخی از آن‌ها چندان راضی نبودیم، اما در این روز‌ها مرور آن خاطرات بسیار برایمان جالب توجه است.

خاطرات تلخ و شیرین دوران دانش آموزی از استرس امتحان و درس پرسیدن معلم و صبح زود سرکلاس رسیدن تا دورهمی‌های زنگ‌های تفریح و اردو‌ها و شیرینی تعطیلات تابستانی بعد از امتحانات پایان سال مدرسه، با هرکدامشان دنیایی از خاطرات را تجربه کردیم.

آموزش‌هایی که ابزار‌های الکترونیکی جز اصلی آن شده اند

این روز‌ها که کرونا مهمان ناخواسته و متاسفانه اجباری مان شده حال و هوای همه جا را عوض کرده است و مدارس هم از این قاعده مستثنی نیستند، دیگر حیاط مدرسه شلوغی حضور دانش آموزان را تجربه نمی‌کند، کلاس‌های درس خالی از دانش آموزان هستند و پر و خالی شدن خیابان‌های اطراف مدرسه و سر و صدای دانش آموزان اینطور که پیش می‌رود حالا حالا‌ها شنیده نخواهد شد.

گویی صبح تا عصر مدرسه رفتن، اردو‌های مدرسه، زنگ ورزش و شور و شوق دانش آموزان و بسیاری از کار‌های گروهی دوره دانش آموزی نوستالژی است که باید خاطراتش را فقط مرور کنیم.

نگرانی بابت همراه داشتن تلفن همراه کمرنگ شده است و جایش را به معضل و دغدغه نداشتن تلفن داده است؛  این روز‌ها به لطف آموزش مجازی حالا بماند که کیفیت برگزاری اش چگونه است، ابزارهایی، چون تبلت و تلفن همراه جزئی جدانشدنی از تحصیل شده‌اند.

کلاس‌های مجازی و ارزیابی و سوال و جواب معلم صرفا از طریق مانیتور‌های تلفن همراه و تبلت و رایانه منتقل می‌شود و دیگر این ابزار‌ها ممنوع نیستند بلکه عصای دست شده اند؛ آنقدر هم مهم هستند که نبودش جریان آموزش را کمرنگ کرده است و گاه نبودش دنیای دانش آموزان را عوض کرده و از همان کودکی دغدغه فقیر و غنی را برایشان پر رنگ جلوه داده است.

روزگار دانش آموزی و نوستالژی دوران مدرسه

مدارس تعطیل و آموزش‌هایی از طریق مانیتور مخابره می‌شوند

آنطور که مسئولان آموزش و پرورش نقل می‌کنند بیش از ٣ میلیون دانش آموز از شبکه شاد، مرجع رسمی آموزش های دانش آموزان، محروم هستند که محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش معتقد است بخشی از این آمار هم دانش‌آموزان مدارس غیردولتی هستند که از شبکه‌های آموزشی دیگر استفاده می‌کنند.

در کنار این شرایط دردسر‌های آموزش‌های آنلاین و قطعی اینترنت و ترافیک شبکه هم مشکل این روز‌های دانش‌آموزان است؛ برگزاری کلاس‌هایی که دیگر خبری از حضور فیزیکی همکلاسی‌ها نیست و صرفا به یک مانیتور خلاصه می‌شود.

روزهای دانش آموزی از برداشتن نخستین گام‌های علمی ٣١ شهریور شروع شد و اتمام پرونده آن روز‌های کنکور و استرس شرکت در آزمونی بود در بهترین روز‌های عنفوان جوانی تجربه اش کردیم، آزمونی که در آن روز‌ها فکر می‌کردیم هیچ تجربه‌ای پیچیده‌تر از آن نیست؛ هیجان اعلام نتایج نهایی هم از آن روز‌هایی بود که مسیر زندگی هر کداممان بعد از روزگار دانش آموزی را مشخص کرد و از همان دوران بود که آخرین برگ از روز‌های دانش آموزی را ورق زدیم و روزگار دانشجویی و کار و هزاران دغدغه سخت‌تر و پیچیده‌تر را آغاز کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
واقعا دوران تحرك بدني و جنب و جوش بود
يادش بخير اينقدر ماشين و موتور كم بود كه تو خيابون گل كوچيك بازي ميكرديم
آخرین اخبار