بیش از نیمی از الجزائری‌ها به اصلاح قانون اساسی این کشور رأی مثبت دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری آر تی، مقامات الجزائر از رأی ۶۸ درصدی مردم به اصلاح قانون اساسی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، «محمد شرفی» رئیس سازمان ملی انتخابات الجزائر گفت: همه پرسی قانون اساسی در پاسخ به درخواست‌های جنبش مردمی این کشور صورت گرفت. این همه پرسی با وجود شریط بهداشتی که کشور به دلیل همه گیری کرونا با آن روبروست، تحت نظارت نهادی مستقل صورت پذیرفت.

او همچنین در نشست مطبوعاتی پس از اعلام نتیجه این همه پرسی گفت: همه پرسی در خصوص قانون اساسی، چالشی دیگر برای ساخت الجزائری جدید است.

این همه پرسی روز گذشته در حالی در الجزایر برگزار شد که الجزائر در غیاب رئیس جمهور خود که برای آزمایش پزشکی مربوط به ویروس کرونا به آلمان رفته به سر می‌برد. روز گذشته اول نوامبر همزمان با «عید انقلاب» (آزادی الجزایر از استعمار فرانسه) این همه پرسی به انجام رسید.

با آنکه اولین همه‌پرسی پس از سقوط دولت «عبدالعزیز بوتفلیقه» برای قانون اساسی جدید این کشور که قرار است «الجزایر جدید» را رقم بزند، با مشارکت ضعیف مردمی روبه رو شد و نهاد انتخاباتی میزان مشارکت را ۲۳.۷ در سراسر کشور اعلام کرد، اما شرفی گفت، با توجه به شرایط بهداشتی در سایه شیوع کرونا، همه‌پرسی در سطح مطلوب برگزار شد.

خبرگزاری فرانسه و شبکه خبری «فرانس ۲۴» امروز در گزارش خود از نتیجه همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی، مشارکت ضعیف مردم را به «تحریم وسیع الجزائری‌ها» تعبیر کردند و نوشتند، «الجزائری‌ها روند أخذ رأی برای اصلاح قانون اساسی را که قرار است مبنای الجزایر جدید باشد و به رئیس جمهور عبدالمجید تبون، صاحب این ابتکار، مشروعیت ببخشد، کسی که خودش به دلیل درمان پزشکی خارج از کشور و غایب بزرگ این همه‌پرسی بود، به شکل گسترده تحریم کردند».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار