مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان از پرداخت مبلغ ۱۸۱ میلیارد و ۸۸۹ میلیون تومان تسهیلات به مشاغل و کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا در استان خبر داد.

علی آشتاب،مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  لرستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پس از شیوع بیماری کرونا در استان صیانت از واحد‌های کار و تولید و مساعدت به دوام و قوام این کسب و کار‌ها در دستور کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت اظهار کرد:با همکاری و هماهنگی کلیه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان تاکنون تعداد ۲۹ هزار و ۴۷۰ پرونده کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا با اشتغال ۳۶ هزار و ۶۲۵ نفر با اعتبار ۲۹۱ میلیارد و ۹۱۹ میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

او با اشاره به اینکه اکثر پرونده‌های واحد‌های متضرر دیده در کارگروه اشتغال استان بررسی و برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده اند تصریح کرد: تاکنون مبلغ ۱۸۱ میلیارد و ۸۸۹ میلیون تومان تسهیلات به ۲۰ هزار و ۱۷۶ پرونده با اشتغال ۲۳ هزار و ۶۹۷ نفر به واحد‌های استان پرداخت شده است.
او اضافه کرد: این تسهیلات تخصیصی برای فعالان آسیب دیده از کرونا در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع دستی، فرهنگی، گردشگری، مراکز آموزشی و فنی حرفه ای، کمیته امداد، بهزیستی، ورزش و جوانان، جهادکشاورزی، بهداشت و درمان و حمل و نقل جاده‌ای است.
آشتاب در ادامه اعتبار تخصیص داده شده برای پرداخت به کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا را مبلغ ۶۹۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این تسهیلات تنها به متقاضیانی تخصیص داده شده که در سامانه «کارا» ثبت‌نام کرده و به بانک‌های عامل معرفی شده باشند.

انتهای  پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.