رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: با هدف ایجاد شغل، بیش از ۲۸ هزار نفر در مراکز آموزش جهاد دانشگاهی استان آموزش دیده‌اند.

ایجاد شغل، دستاورد آموزش‌های جهاد دانشگاهی/ آزمایشگاه تشخیص ژنتیک در بوشهر ایجاد می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی احمدی‌زاده رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در نشست با مدیرکل بهزیستی استان، عنوان کرد: با هدف ایجاد شغل در مراکز آموزش جهاد دانشگاهی استان به بیش از ۲۸ هزار نفر آموزش ارائه شده است؛ آموزش‌هایی در حوزه‌های پزشکی، مدیریت، فنی مهندسی، فناوری اطلاعات، هنر و معماری که به آسانی تبدیل به شغل می‌شود.

او ادامه داد: پارسال اولین طرح مربوط به اشتغال با عنوان توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به همت جهاد دانشگاهی در استان بوشهر اجرا شد که هم‌اکنون مراحل پایانی را می‌گذراند. در این طرح آموزش و ارائه مهارت، توانمندسازی جامعه هدف، ارائه تسهیلات، اتصال به بازار، و فروش محصول انجام می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر افزود: همچنین در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با الگوی نوین که ثبت نام آن در استان آغاز شده است آمادگی پوشش جامعه هدف سازمان بهزیستی را داریم.


بیشتر بخوانید


 احمدی‌زاده با اشاره به ضرورت راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص ژنتیک در استان بوشهر، گفت: با همکاری و همراهی استانداری بوشهر و سازمان برنامه و بودجه استان امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال این آزمایشگاه را به صورت مشترک و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به مرحله راه‌اندازی برسانیم.

او با اشاره به آموزش‌های ضمن خدمت برگزار شده، گفت: از زمان راه اندازی جهاددانشگاهی در استان بوشهر با عقد تفاهم نامه و قرارداد با بیش از ۳۰ دستگاه اجرایی، موفق به برگزاری بیش از ۳۰۰ دوره آموزشی کاربردی مورد نیاز برای بیش از پنج هزار نفر از کارکنان دولت شده‌ایم.

آسیب‌های اجتماعی با فعالیت یک سازمان حل نمی‌شود

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر هم گفت: زیرساخت‌های فضای مجازی و آموزش‌های برخط جهاددانشگاهی فرصت خوبی برای بهره‌گیری در دوران شیوع کرونا است.

علیرضا حاجیونی افزود: با تعریف چشم‌انداز می‌توان در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی و با رعایت اصول حرفه‌ای پژوهش، مطالعاتی برای پنج سال آینده، صورت بگیرد.

او با بیان اینکه در استان بوشهر با وجود نیاز از ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود،ادامه داد: آزمایش‌های ژنتیک بوشهری‌ها در شیراز انجام می‌شود و برای ما جای خوشبختی است که از طریق آزمایشگاه ژنتیک جهاددانشگاهی، مشکلات مددجو‌های ما و دیگر شهروندان حل شود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با بیان اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران حرفه‌ای چشم‌های بیدار و همراه ما هستند، تاکید کرد: از اینکه خوب و بد بهزیستی دیده شود استقبال می‌کنیم و رسانه‌ها می‌توانند در حل مشکلات به ما کمک کنند.

حاجیونی تاکید کرد: آسیب‌های اجتماعی با یک سازمان حل نمی‌شود و در هر مرحله‌ای از آسیب‌ها ورود نهاد‌ها و انجمن‌ها شرایط خاص خود را دارد.

در این نشست تفاهم‌نامه گسترش همکاری در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و... میان اداره کل بهزیستی و جهاد دانشگاهی استان بوشهر منعقد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.