رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی ۱۵۰۰ نفر را در استان بوشهر زیرپوشش قرار می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی احمدی زاده رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در نشست کارگروه اشتغال استان بوشهر بیان کرد: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان، پارسال با تشکیل شورای راهبری با کارفرمایی دفتر اموربانوان و خانواده استانداری و نظارت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی شروع شد و پس از بررسی و نیازسنجی و مزیت‌های شهرستانی و در ادامه شبکه سازی، تشکیل شورای راهبری شهرستانی و اضافه کردن پشتیبان‌ها به طرح و آموزش تداوم یافت که در مرحله نهایی نیز اتصال به بازار صورت گرفت.

او ادامه داد: در این طرح، الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی پیاده سازی شد و جمعیت زیر پوشش، از طریق آموزش‌های ارائه شده پیشرانان توانمندسازی و به بازار فروش وصل شدند که منجر به اشتغال و کسب درآمد برای افراد زیرمجموعه طرح شد.

 رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای و در راستای ماموریت‌های خود موضوع اشتغال را پیگیری کرده در این راه توانسته خدمت ارائه کند.

احمدی زاده گفت: پس از شیوع ویروس کرونا نیز با راه‌اندازی سه کارگاه، زنان سرپرست خانوار ماسک موردنیاز مراکز درمانی را تولید کردند.

او عنوان کرد: راهنمایی و مشاوره، ارزیابی متقاضیان و اتصال به بازار بخشی از مشکلات بود که امیدواریم بتوانیم این اشکالات را برطرف کنیم.

آغاز ثبت نام طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در بوشهر

 رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در استان مبتنی بر الگوی نوین ادامه داد: در این طرح که تفاهم نامه آن میان جهاددانشگاهی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی منعقد شده آموزش و توانمندسازی و اتصال به بازار ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر هدف گذاری شده است که سهم استان بوشهر ۱۵۰۰ نفر است.

احمدی زاده که مدیریت اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی استان بوشهر را هم بر عهده دارد، افزود: ثبت نام متقاضیان از طریق سامانه inhb.ir شروع شده است و متقاضیان تا پایان مهر فرصت ثبت نام دارند.

او از جمله آثار مثبت این طرح را فرهنگسازی و ترویج مشاغل خانگی، خوداشتغالی متقاضیان، بهبود معیشت افراد زیر پوشش طرح، اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازار‌های هدف و بنگاه‌های پیشران، ایجاد و توسعه برند ملی در محصولات و خدمات خانگی، استانداردسازی، برندسازی و اتصال به بازار محصولات خانگی متقاضیان مشاغل خانگی، افزایش فرصت‌های شغلی از طریق مهارت‌آموزی و توانمندسازی نیروی انسانی، شناسایی برند‌های (ملی و استانی)، بنگاه‌های بالادستی و پشتیبان‌ها در حوزه مشاغل خانگی برشمرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی همراهی برای هر چه بهتر اجرا شدن طرح و از بانک‌ها همکاری در اعطای تسهیلات خرد به افراد زیر پوشش طرح برای راه اندازی مشاغل خانگی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.