رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت:جهاد دانشگاهی در استان بوشهر در چهار حوزه فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اشتغال کار‌های بسیاری انجام داده است.

جهاد دانشگاهی در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اشتغال فعالیت می‌کندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی احمدی زاده در نشست با خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی افزود:جهاد دانشگاهی از سال ۵۹ به دستور مقام معظم رهبری تاسیس شد استان بوشهر آخرین استانی بود که در سال ۹۶ موفق به ایجاد جهاد دانشگاهی شد.

وی تصریح کرد:  جهاد دانشگاهی در استان بوشهر در چهار حوزه فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اشتغال کار‌های بسیاری انجام داده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر ادامه داد: در حوزه آموزش کلاس‌های آموزشی مختلفی برگزار کردیم و تا کنون ۶ هزار نفر در کلاس‌های آموزشی جهاد دانشگاهی آموزش دیده اند.

احمدی زاده بیان کرد: در حوزه اشتغال تا کنون پس از آموزش رایگان ۲ هزار نفر در استان بوشهر صاحب شغل شده اند و برای این کار با نهاد‌های مختلف همچون نهضت سواد آموزی , علوم پزشکی ,منطقه پارس جنوبی  و ... قرارداد‌هایی منعقد شده است.

وی تصریح کرد: با شروع سال تحصیلی مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی با ۵ رشته حسابداری دولتی، فناوری اطلاعات شبکه، تربیت مربی پیش دبستانی، شیلات بدون محدودیت دانشجو ‌می‌پذیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: با راه اندازی مرکز افکار و نظر سنجی بالغ بر ۳۰ طرح تا کنون انجام شده است.

احمدی زاده با اشاره به طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی و گسترش این مشاغل عنوان کرد: ایجاد اشتغال خانگی با روش‌های نوین از دیگر برنامه‌های این واحد است که با شناسایی استعداد‌های حوزه اشتغال خانگی و ارائه آموزش با همکاری اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زمینه ورود به بازار کار این افراد را فراهم می‌کنیم و در اولین مرحله این طرح نیز زنان سرپرست خانوار در اولویت آموزشی و مشاوره‌های شغلی قرار می‌گیرند.

وی  افزود:حوزه فعالیت‌های پژوهشی، جهاد دانشگاهی علاوه بر انجام طرح‌های تحقیقاتی، پژوهشی و کاربردی با گروه های پژوهش مختلف، دارای بانک سلول‌های بنیادی ذخیره خون بند ناف با هدف پس انداز سلامتی تاکنون بیش از ۵۰۰  نمونه خون بند ناف در بانک سلول‌های بنیادین ذخیره سازی شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت بالای پرورش آبزیان در آب‌های استان بوشهر برای فراهم شدن بچه ماهی پرورشی، زمینه تولید بچه ماهی سیباس در جهاد دانشگاهی بوشهر با اعتبار ۸ میلیارد تومان فراهم می‌شود.

احمدی زاده برای جلوگیری از معلولیت‌های مادرزادی استان بوشهر نیازمند آزمایشگاه ژنتیک است که البته برای راه‌اندازی این آزمایشگاه نیاز به اعتبارات لازم و حمایت مسئولان است.

انتهای پیام/م

جهاد دانشگاهی در استان بوشهر در چهار حوزه فعالیت می کند

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.