عضو کمیسیون امنیت گفت: قرار بود سهم ما از برجام رفع کل تحریم‌ها باشد، اما این اتفاق صورت نگرفت و همه سهم ما از برجام تنها اینستکس بود که آن نیز به غذا و دارو ختم شد.

قرار بود سهم ما از برجام رفع کل تحریم‌ها باشدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان نماینده طراحان طرح یک فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: در برجام تعهدات و تکالیفی برای طرفین تعیین شد، تا زمانی که آمریکا در برجام بود به تعهدات خود عمل نکرد، با خروج آمریکا از برجام نه تنها تعهدات انجام نشد، بلکه تحریم‌های بیشتری نیز اعمال شد.

وی  ادامه داد: اگرچه آمریکا در اجرای مکانیزم ماشه موفق نشد، ولی اروپایی‌ها نیز اقدامی نداشتند، قرار بود سهم ما از برجام رفع کل تحریم‌ها باشد، اما این اتفاق صورت نگرفت و همه سهم ما از برجام تنها اینستکس بود که آن نیز به غذا و دارو ختم شد.

نماینده مردم قم تصریح کرد: در مقابل همه اقدامات طرف مقابل در برجام، کار خاصی انجام ندادیم و محتوای گام‌های کاهش تعهدات کامل نشد و اراده‌ای برای اجرای آن در برخی از موارد وجود نداشت.

وی تصریح کرد: بنا بر آنچه در برجام پذیرفته بودیم، تعهداتی را اجرا کردیم، اما طرفین مقابل ایران به تعهدات خود عمل نکردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم  بیان کرد: مجلس دولت را موظف می‌کند سلسله اقداماتی انجام داده و فعالیت‌هایی که در برجام متوقف شده بود را دوباره اجرایی کند.

ذوالنوری، افزود: مردم را نباید شرطی کنیم، جمهوری خواه و دموکرات تفاوتی با یکدیگر ندارند. بسیاری از دوستان معتقدند یک فوریت برای این طرح کم است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی: در مجلس انقلابی طرح مقابله به مثل باید پوزه دشمن را به خاک بکشد و حقوق مردم را زنده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار