اوحدی گفت: اگر در گذشته با استفاده از توپ و تانک جسم‌ها را هدف قرار می‌دادند امروز روح و ذهن مردم را هدف قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم رونمایی از کتب گویای نشر شاهد و تجلیل از خانواده معظم شهدای دانش آموز گفت: تقارن روز دانش آموز و تسخیر لانه‌ی جاسوسی با ولادت پیامبر اکرم(ص) و هفته‌ی وحدت اتفاق مبارکی است. به دلیل نگاه بلند امام (ره) نامگذاری‌هایی توسط ایشان انجام شد که در عرصه‌های بین المللی نیز این نامگذاری‌ها مطرح شد. هفته وحدت یکی از این نامگذاری‌هایی است که انجام شد.
 
وی افزود: تولد جمهوری اسلامی ایران و اهدافی که حضرت امام(ره) ترسیم کردند یک انفجار نوری بود که همه‌ی آمال و آرزو‌های دو بلوک شرق و غرب را به هم ریخت. انقلاب اسلامی یک الگو جدید را به دنیا ارائه کرد که بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال تسخیر لانه جاسوسی را گرامی میداریم.
 
اوحدی ادامه داد:این اتفاق به دلیل این بود که امام(ره) فرمودند تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دومی بود. تحقق و تجلی اهداف امام (ره)که در سال ۴۲ شروع شده بود در تسخیر لانه جاسوسی متبلور شد. بعد از انقلاب هم آمریکایی‌ها امید داشتند که اهداف خود را به دلیل نوپا بودن انقلاب به نتیجه برسانند، اما در هیچکدام از اقدام‌های خود موفق نبودند.
 
معاون رئیس جمهور تصریح کرد:تسخیر لانه‌ی جاسوسی نه تسخیر یک ساختمان بلکه نشان از شکستن عظمت پوشالی آمریکا بود.
 
 وی ادامه داد:در دنیا اصلا سابقه نداشتیم که کسی به تسخیر لانه‌های جاسوسی آمریکا فکر کند و بعد از انقلاب ایران و این اتفاق عظمت پوشالی آمریکا شکسته شد و راهی برای جوانان کشور‌های مسلمان دیگر باز شدکه در مقابل امپریالیسم ایستادگی کنند.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد:امروز دشمن استراتژی خود را کاملا تغییر داده، چون فهمیده اند که با تحریم نمی‌توانند مردم شریف ایران را به زانو در بیاورند و جنگ نرم را شروع کرده است. اگر در گذشته با استفاده توپ و تانک جسم‌ها را هدف قرار می‌دادند امروز روح و ذهن مردم را هدف قرار داده اند و امروز به دلیل قدرت ایران اولین بحث اصلی کاندید‌اهای ریاست جمهوری آمریکا درباره‌ی ایران است.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار