معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تامین داروی «رمدسیویر» موردنیاز بیماران کرونایی استان خبر داد و گفت : این دارو فقط با گواهی بستری بیمارستان‌ها به بیماران تحویل داده می‌شود تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : مصرف داروی رمدسیویر به دلیل افزایش شدید بیماری بسیار زیاد شده به شکلی که در یک هفته گذشته سهمیه‌ای که وارد استان شد تا ظهر به اتمام رسید و سهمیه‌ای که عصر آمد نیز تا شب تمام شد، به نحوی که مجبور شدیم برای هر بیمار بستری روزانه یک عدد تحویل دهیم.

او گفت : تا هفته گذشته توزیع داروی رمدسیویر به صورت بیمارستانی بود، اما باتوجه به کمبود پیش آمده و کندی روش مذکور روش تحویل به نزدیکان بیمار در معاونت غذا و دارو اتخاذ شد تا در سریع‌ترین زمان دارو ممکن بر بالین بیمار برسد، اگر در روز‌های آینده مقدار سهمیه این دارو به کرمانشاه افزایش یابد حتما بین بیمارستان‌های مربوطه توزیع خواهیم کرد.

او افزود: نبود این دارو فقط دیروز بوده و اکنون محموله‌های دارو وارد استان شده و به بیماران تحویل می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته مقداری از سهمیه بقیه استان‌ها کاسته شده و در حال ارسال به کرمانشاه است.

محمدی گفت: مردم استان یقین داشته باشند تا زمانی که این دارو را به همه بیماران نرسانیم بنده و بقیه همکارانم در معاونت غذا و دارو حضور خواهیم داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.