فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال گفت : کرونا همپای بزرگسالان، کودکان را هم درگیر می‌کند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛کیقباد قدیری فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال با بیان اینکه کرونا همپای بزرگسالان، کودکان را هم درگیر می‌کند، گفت : دربسیاری کودکان علائم کرونا یا بروز پیدا نکرده و یا به شکل خفیف خود را نشان می‌دهد.

او گفت : خوشبختانه کرونا برای کودکان با خطرات کمتری نسبت به بزرگسالان همراه است، اما نمی‌توان گفت کاملا بی خطر بوده، چرا که موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در کودکان هم مشاهده شده و در برخی موارد کودکان بدون هیچ بیماری زمینه‌ای جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

قدیری در خصوص علائم کرونا در کودکان افزود: تقریبا علائم کرونا در کودکان نیز مشابه بزرگسالان است، اما به طور معمول شدت این علائم کمتر است، بنابراین به تمام والدین هشدار می‌دهیم که حتی سرماخوردگی بسیار جزیی و ساده کودکان را هم کرونا فرض کرده و حتما کودکان را قرنطینه کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: والدین باید به محض مشاهده علائم مشابه سرماخوردگی از جمله عطسه، سرفه، تنگی نفس، خستگی و بی حالی، اسهال، استفراق، تب و... در کودک خود به پزشک مراجعه کرده و پروتکل‌های بهداشتی را هنگام برخورد با کودک رعایت کنند.

قدیری ادامه داد: کرونا شاید در بیشتر کودکان با خطرات کمتری همراه باشد، اما انتقال بیماری به بزرگسالان می‌تواند اطرافیان را با خطر مواجه کند و توصیه می‌شود به هیچ عنوان در این شرایط کودک پیش پدربزرگ یا مادربزرگ و افراد سالخورده فامیل نرود.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال افزود: در کنار علائم مشابه سرماخوردگی، در برخی کودکان علائم قرمزی چشم قرمز هم مشاهده شده و در برخی کودکان با سنین بالاتر اختلالات بویایی هم دیده شده است.

او افزود: حتی برخی کودکان علامت بی قراری داشته و مشخص شده کودک مبتلا به کرونا بوده است، بنابراین والدین نباید از کوچکترین علامت ساده در کودکان خود به سادگی بگذرند و باید همه را کرونا فرض کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.