استاندار اردبیل گفت: با استفاده از دستگاه ریل گذار از شرکت پیمانکار، ریل گذاری راه آهن اردبیل- میانه سرعت گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان بازدید از روند ریل گذاری و تکمیل ایستگاه راه آهن، گفت: جرثقیل پنل گذار ساخت داخل کشور بوده و برای اولین بار در پروژه راه آهن اردبیل مورد استفاده قرار می گیرد.

او استفاده از این دستگاه را در سرعت بخشی به ریل گذاری تاثیر گذار دانست و افزود: با استفاده از این دستگاه سرعت کار بالا رفته و ریل گذاری روزانه به ۳۰۰ متر رسیده است.

استاندار اردبیل بیان کرد: این شرکت، با افزایش ساعت کاری و اضافه کردن واگن های حمل ریل، ریل گذاری را به روزانه ۶۰۰ متر می رساند.

او ساخت این دستگاه و جرثقیل پنل گذار را تحولی در صنعت ریل گذاری راه آهن اتفاق عنوان کرد.

بهنام جو افزود: این شیوه ریل گذاری امکان کار کردن در هوای برفی را هم فراهم و این قبیل ریل گذاری در داخل تونل و روی پل ها هم بدون مشکل قابل اجرا است.

او اظهار کرد: تهیه ریل هم بدون مشکل پیش می رود و قطعا تا پایان سال تعهد انجام گرفته در خصوص ریل گذاری ۱۰۰ کیلومتر از مسیر راه آهن ، انجام می شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در تماس با خطیبی ، معاون شرکت زیر ساخت، از دو هفته آینده ریل گذاری ازسمت میانه هم آغازشده و علاوه بر اینکه از طرف اردبیل ریل گذاری انجام می شود، از سمت میانه نیز اجرا می شود. 

بهنام جو  گفت: در خصوص اعتبارات هم امسال از بودجه سفر که هزار و ۵۰ میلیارد تومان است، توانسته ایم ۵۵۰ میلیارد تومان را جذب کنیم.

او با بیان اینکه جذب اعتبارات با روند خوبی در جریان است، افزود: ۴۰۰ میلیارد تومان هم تعهد بانک ملی است که با پرداخت آن، پرداختی بانک ملی به هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان می رسد.

استاندار اردبیل بیان کرد: کمک اعتباری بانک به پروژه های زیرساختی در کشور بی نظیر بوده و در چند روز آینده این موضوع از سوی بانک مرکزی مصوب می شود.

او ادامه داد: تا دو هفته آینده اولین واریزی اقساط بانک ملی از محل سفر انجام می شود.

بهنام جو بیان کرد: بر اساس قول رئیس سازمان برنامه و بودجه، این پروژه مشکل مالی نخواهد داشت و بودجه های دولتی علاوه بر ۱۰۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته، امسال جذب می شود.

او گفت: با توجه به سرعت گرفتن ریل گذاری و اختصاص اعتبارات، سال آینده این پروژه تکمیل می شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.