فوت ۱۱ بیمار کرونایی خراسان شمالی در یک روز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱ نفر از هم استانی‌های عزیزمان در اثر ابتلا به کووید ۱۹ فوت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   سید احمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  گفت : در ۲۴ ساعت گذشته از مجموع ۳۴۰ آزمایش انجام شده از افراد مشکوک به کرونا ۲۲۷ نفر مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند که این یعنی ۷۰ درصد افرادی که آزمایش دادند نتیجه آزمایش آن‌ها مثبت بوده است.


بیشتر بخوانید 


او  با بیان اینکه هم اکنون ۳۲۴ نفر در بیمارستان‌های سطح استان به علت ابتلا به کووید ۱۹ بستری هستند هشدار داد: جدی نگرفتن شیوه نامه های بهداشتی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی باعث طغیان این بیماری در استان شده است.

 هاشمی با اشاره به افزایش میزان ابتلا و شیوع کرونا بصورت خانوادگی گفت :  با افزایش تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی و انجام مراسم‌هایی همچون عزا و عروسی میزان ابتلا و شیوع این بیماری در بین خانواده‌ها افزایش یافته است.

او گفت : خواهش ما از مردم توجه به شیوه نامه های بهداشتی، محدود کردن حضور و شرکت در تجمعات، دورهمی‌های خانوادگی، رفت و آمدها، وسایل حمل و نقل عمومی، پاساژها، نانوایی ها، بانک ها، ادارات و ... می‌باشد.

 هاشمی با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک در بین همه افراد جامعه گفت: آمار استفاده از ماسک در استان بخصوص در امکان عمومی کمتر از ۵۰ درصد است.

او تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از تردد‌های غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم تماس با بیماران و پرهیز از دست زدن به سر و صورت ضروری است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.