اعضای شورای شهر شیراز با ارسال نامه‌ای به استاندار فارس خواستار تعطیلی کامل ادارات و صنوف شیراز به‌مدت یک هفته شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در پی افزایش روند آمار کرونا با ارسال نامه‌ای به استاندار فارس خواستار تعطیلی کامل ادارات و صنوف شیراز به‌مدت یک هفته همراه با کنترل دقیق مبادی ورودی و خروجی این کلانشهر شدند.

متن نامه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز خطاب به استاندار فارس به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر عنایت الله رحیمی
استاندار محترم و رئیس ستاد مقابله با کرونای استان فارس
با سلام و احترام

آنچنان که از آمار مبتلایان و درگذشتگان مبتلا به کووید ۱۹ پیداست، شرایط اضطراری بر کلانشهر شیراز حاکم است. ارزیابی‌های شورای اسلامی شهر شیراز از برخی نقاط شهر نیز، حکایت از آن دارند که برخی از شهروندان به هیچ وجه قصد رعایت حداقل‌های مقابله با کووید ۱۹ را ندارند و جان خود و دیگران را به معرض خطر انداخته اند. از سوی دیگر، فعالیت بسیاری از اداره‌های دولتی و شعب بانکی با تراکم کارمندان، ارباب‌رجوع و افزایش نرخ تعداد کارمندان مبتلا، بیش از هر چیز غلبه این ویروس منحوس بر جامعه را به تصویر کشیده است.

جای بسی تأسف است که مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی، همچنان اصرار به استفاده از شیوه‌های سنتی و مرسوم دارند و زیرساخت‌های دولت الکترونیک را در پستویی رها کرده اند.

در چنین شرایطی که هر روز آمار نگران کننده منتشر می‌شود، اعضای شورای شهر شیراز امیدوارند با تدبیر جنابعالی، شبکه بزرگ دولت الکترونیک وارد مدار خدمت رسانی مردم شده و حجم مراجعه شهروندان به اداره‌ها و شهرداری کاهش یابد و ساختار اداری و مدیریتی استان به ویژه اداره‌های مستقر در کلانشهر شیراز و شهرداری، خود را ملزم به استفاده از زیرساخت‌های دولت الکترونیک کنند.

از طرفی به اعتقاد اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و بر اساس تجارب چند ماه گذشته، تعطیلی موقت ناوگان حمل و نقل عمومی بدون تعطیلی شبکه اصناف و اداره ها، و بدون توجه به ورودی و خروجی شهر شیراز، نمی‌تواند برای مقابل با ویروس کووید ۱۹ راه‌گشا باشد؛ لذا شایسته است، دستور فرمایید با تصمیمات کلان و جلب همراهی مدیران کل اداره‌ها و صاحبان اصناف در شهر شیراز به مدت یک هفته با تعطیلی کامل، همراه با کنترل ورودی و خروجی شهر و جلوگیری از سفر‌های غیر ضروری، مانع زیان بیش از پیش در شهر شیراز شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار