مراسم عروسی کرونایی در روستایی در شهرستان نی‌ریز با حضور یکی از خوانندگان، بدون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، برگزارکننده را راهی زندان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، انتشار نماهنگی در فضای مجازی که نشان می‌دهد در روستای ریزآب شهرستان نی‌ریز مراسم عروسی در حال برگزاری است، به نگرانی‌ها درباره شدت شیوع بیماری در این شهرستان دامن زده است.

در همین راستا فرماندار نی‌ریز ضمن تایید برگزاری چنین مراسمی عنوان کرد: این مراسم خصوصی بوده و از آنجا که سالن‌ها و اماکن تجمع مردم تعطیل است، در خانه برگزار شده است.

مراد هدایت ابراز داشت: از فرد برگزارکننده این مراسم توضیح خواسته شده بود و پیش از اجرای برنامه تعهد داده بود؛ اما متاسفانه این فرد مراسم را بدون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برپا کرد، همزمان با برگزاری نیز مراسم تعطیل و فرد خاطی با دستور مقامات قضایی بازداشت شد.

فرماندار نی‌ریز حضور یکی از خوانندگان قدیمی کشور را در این برنامه را تایید کرد و گفت: این فرد حدود ربع ساعت به اجرای مراسم پرداخته بود که نیروی انتظامی وارد عمل شد و برنامه را لغو کرد.

او ادامه داد: در روستا‌ها مدیریت تجمعات و برنامه عروسی بسیار دشوار است، زیرا مانند تالار نیست که تعداد محدودی به مراسم دعوت شوند و همه مردم روستا با برگزاری یک عروسی در محل حاضر می‌شوند.

هدایت درباره وضعیت شیوع کرونا در شهرستان نی‌ریز بیان کرد: نی‌ریز در وضعیت هشدار قرار دارد و مسوولان در تلاش هستند از بحرانی‌شدن وضعیت جلوگیری کنند، از مردم نیز تقاضا می‌کنیم همکاری کنند و برگزاری مراسم‌های خود را به تعویق بیندازند.

فرماندار نی‌ریز با بیان اینکه مدیریت کرونا نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، ابراز کرد: گرچه با قوه قهریه دربرابر برگزاری مراسم واکنش نشان می‌دهیم، مردم باید بدانند که فاجعه‌ای در حال رخ دادن است و اگر رعایت نکنیم جان خود و عزیزانمان را به خطر می‌اندازیم.

او از مردم درخواست کرد مسافرت‌ها، دورهمی‌های خانوادگی و مراسم عزا و عروسی را تعطیل کنند و گفت: بهترین واکسن برای کرونا استفاده از ماسک است در غیر این صورت دچار بحران خواهیم شد و در فصلی که انفولانزا و سرماخوردگی نیز شایع است، بزرگترین آسیب در کمین مردم و جان آن‌ها و نیز تهدید کننده بهداشت عمومی هستند.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
یاس
۰۹:۳۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
سلام ای جناب اگه فرهنگ داشتومیدونست چیه ک همچین مراسمی برگزار نمیکرد واقعا باید تاسف خورد ب حال همچین آدمایی ک از داشتن عقل بی بهره هستند این اوضاع مراسم میگیرن باید دامادو جریمه سنگین کنن
آخرین اخبار