استاندار قزوین گفت: همه فعالیت‌های جمعی در تالارها، باشگاه‌های ورزشی و مراکز اجتماعی ممنوع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار قزوین در ستاد مقابله با کرونا گفت: همه فعالیت‌های جمعی در تالارها، باشگاه‌های ورزشی و مراکز اجتماعی ممنوع است و تا پایان آبان ماه اگر شرایط بهتر شد به صورت موردی این محدودیت‌ها بازگشایی می‌شود.

وی اظهار داشت: برگزاری مراسم عزا جرم است و باید در این زمینه جرم انگاری شود چراکه هیچ کدام از خواهش‌ها و درخواست‌های مسوولان اجرایی نمی‌شود.

استاندار گفت: کارمندان با تشخیص مدیران تا ۵۰ درصد می‌تواند آزادسازی شوند، در غیر اینصورت باید دستورالعمل‌های بهداشتی به بهترین شکل ممکن در ادارات اجرایی شود.

جمالی پور افزود: ظرفیت بسیج و سپاه در زمینه نظارت‌ها و بازرسی به کار گیری شود تا بدین وسیله بتوانیم با سرعت و دقت بیشتری از شیوع کرونا جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: مراکز تجاری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای حتما باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در صورت رعایت نکردن باید با مدیران آن مجموعه برخورد شود.

استاندار اضافه کرد: یک اقدام کارشناسی و اجتماعی در زمینه چرایی رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم انجام شود تا بدین وسیله بتوان با دقت و قدرت بیشتری در این زمینه ورود پیدا کرد.

جمالی پور  افزود: در بسیاری از مواقع نمی‌توان با زبان مدارا و خواهش رفتار کرد و باید اقدامات قضایی و قانونی هم صورت بگیرد تا روند شیوع کاهش یابد.

استاندار گفت: مسوولیت‌های مردم در موضوع حفظ جان چندین برابر بیشتر از مسوولیت‌های مسوولان ذیربط در زمینه کرونا است و نباید مردم نسبت به این موضوع بی توجهی کنند.

جمالی پور با اشاره به اینکه خطر کرونا در کشور و استان قزوین بسیار جدی است، اضافه کرد: گاهی اوقات اقداماتی انجام می‌شود که مغایر دین و ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی است و نمی‌توان از این موضوعات به راحتی عبور کرد.

وی اظهار داشت: مصوبات ستاد مقابله با کرونا در استان به طور قطع باید اجرا شود و در هر جلسه باید گزارشی در زمینه اجرای مصوبات قرائت گردد تا با جدیت بیشتری با شیوع این بیماری برخورد کرد.

استاندار  گفت: عملکرد‌های دستگاه‌های اجرایی در زمینه کرونا ارزیابی جدی تری شود و با دستگاه‌هایی که مصوبات را اجرایی نمی‌کنند باید برخورد شود.

جمالی پور افزود: محدودیت‌های کرونایی اعلام شده در ستاد کرونا باید به طور دقیق اجرایی شود و تمامی دستگاه‌های باید در این زمینه اقدامات لازم را بدون هیچ گونه چشم پوشی انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.