جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار ماسک در استان تولید می‌شود و نیاز استان ۱۵۰ هزار ماسک در روز است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان در جلسه این ستاد گفت: از لحاظ تولید ماسک و مواد ضدعفونی استان یکی از استان‌هایی است که دست برتر دارد و ظرفیت تولید یک میلیون ماسک را در اختیار دارد و هم اکنون روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار ماسک تولید می‌شود و نیاز استان ۱۵۰ هزار ماسک در روز است.

حبیبی افزود: هم اکنون دو میلیون ماسک ذخیره سازی شده است تا در موضوع افزایش قیمت ماسک و فصل پیش رو مشکلی نداشته باشیم و مواد شوینده و ضدعفونی لازم توسط واحد‌های تولیدی استان تولید شود.

او با بیان اینکه برای پیشگیری از ازدحام تعداد مراکز غربالگری به ۱۴ مرکز افزایش داده شد، گفت: برخی از مردم بیمار‌های دیگری دارند و به ناچار باید به بیمارستان مراجعه کنند و لذا نگرانی ما این است چگونه این موضوع را مدیریت کنیم که همه بیمارستان‌ها آلوده نشوند و بیماران غیرکرونایی ترسی برای مراجعه به بیمارستان نداشته باشند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان خاطر نشان کرد: با همکاری‌های سپاه و ارتش، بیمارستان رحیمیان را وارد چرخه فعالیت کردیم و با حوزه علمیه جلسه‌ای تشکیل دادیم تا از ظرفیت‌های این حوزه استفاده کنیم و با اخذ مجوز‌های وزارت کشور محدودیت‌های هفتگی را ابلاغ کردیم تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: ممنوعیت چاپ آگهی ترحیم را ابلاغ کردیم و خوشبختانه این موضوع مورد استقبال ستاد ملی کرونا واقع و اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی موظف شد این موضوع را مدیریت کند و اطلاع رسانی‌های لازم از طریق رسانه ملی انجام شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در شرایط فعلی بعد از ۹ ماه شیوع ویروس کرونا مردم دچار افسردگی و روان پریشی شدند لذا این شرایط می‌طلبد در حوزه روان شناسی طلاب و دست‌اندرکاران امر ورود پیدا کنند و مردم را از طریق رسانه آگاه کنند.

وی افزود: مداحان باید توجیه شوند برای یک ماه پیش رو برای مجالس ترحیم حضور خود را کمرنگ کنند و همچنین تشکر ویژه‌ای داریم که برنامه‌های ماه محرم و صفر به درستی مدیریت و اجرا شد.

حبیبی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دانشگاه علوم پزشکی هر چهارشنبه آخرین وضعیت را در خصوص تعطیلی مراسم به شورای سیاست گذاری ابلاغ می‌کند و در اختیار ائمه جمعه گذاشته می‌شود تا اقدامات لازم انجام شود.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان گفت: بیش از ۲۰ مدیر استانی درگیر کرونا شدند لذا خواهش ما این است که برای رعایت حال جامعه از اجتماعات پیشگیری شود و اکنون توقع داریم که گروه‌های جهادی ظرفیت خود را اعلام و همکاری کنند و تقسیم کار اعلام شود.

این مقام مسئول گفت: خوشبختانه از شیوع ویروس کرونا تا به اکنون هیچ بیماری پشت در بیمارستان نمانده است و حتی یک مورد بیمار نداشته‌ایم که به بیمارستان مراجعه کرده باشد و تخت خالی برای آن فرد نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.