‌ظرفیت مجاز ملاک توزیع نهاده های مرغداران در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در سومین جلسه راهبردی نظارت بر فرآیند تامین و توزیع نهاده های اساسی کشاورزی فارس، گفت: برای‌ توزیع نهاده های مرغداران فقط و فقط ظرفیت مجاز ملاک است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، بیان کرد: مرغدارانی که فعالیت غیر مجاز دارند و آن هایی که بیش از ظرفیت مرغ ریزی می کنند برای ما پذیرفته شدنی نیست و برای واحدهایی که غیر مجاز کار کرده اند ما مکلف به تامین نهاده برای آن ها نیستیم و واحدهای غیر مجاز در صورتی که در کمیسیون مربوطه شرایط دستورالعمل های کشوری را داشتند و مجاز شناخته شدند می توانند از نهاده ها استفاده کنند.

 او، تصریح کرد: در سامانه بازارگاه بر اساس سقف پروانه نهاده ها توزیع می شود که هدف ما کمک به افراد بهره بردار و فعال اقتصادی و برخورد با متخلفان است.

قاسمی، ادامه داد: وظیفه ما حمایت از تولیدکنندگانی است، که با رعایت اصول، چهارچوب و موازین در حال کار کردن هستند و باید آن قدر فضا را تنگ گرفته شود که متخلف جان نگیرد و در این راستا اگر اتحادیه مرغداران کمک نکند کار ابتر می ماند و برای تحقق این مهم کمک  و مشارکت همه را می طلبد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کشور با توجه به تحریم‌ها، باید حتی روی یک کیلوگرم نهاده هم حساس بوده و نظارت حضوری و غیر حضوری داشته باشیم، افزود: برای بازدید های حضوری با رعایت کامل اصول بهداشتی نظارت ها انجام می شود که باید راستی آزمایی شود و به واحدهای بدون مجوزی که به آن ها نهاده داده شده است تخلف محسوب می شود و هیچ دلیلی توجیه ‌پذیر نیست.

او، اضافه کرد: این امر فقط به مرغداران بدون مجوز بسنده نمی شود و در تمام امورات در دستور کار این سازمان قرار دارد از جمله این که اگر می گوییم جلوی کسی را که کود شیمیایی را گران می فروشد بگیرید و با او برخورد شود برای این است که کشاورزانی که نیاز دارند کمبودی نداشته باشند و برای افرادی که درست کار می کنند کمک می شود و ما نمی‌خواهیم مانع شویم و یا در حوزه امور اراضی که با افراد متخلف برخورد می کنیم برای این است که حق الناس اتفاق افتاده  و باید با آن مقابله شود.

قاسمی، ‌با تاکید بر اینکه طبق رصد انجام شده، خیلی از افرادی که در موارد مختلف سر و صدا می کنند خودشان متخلف هستند و می خواهند فضا را به گونه‌ای سنگین کنند که مانع پایش و بررسی ها شوند، اظهار کرد: با متخلف مماشات نکنید و تا هر اندازه که می توانید برخورد قانونی و بازدارنده کنید زیرا همه باید به سهم‌ خود دست به دست یکدیگر دهیم و کمک کنیم.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار