توزیع بیش از ۸۲ هزار تن گوشت و نهاده‌های دامی در فارس

مدیر کل پشتیبانی امور دام فارس از توزیع بیش از ۸۲ هزار تن گوشت مرغ منجمد، گوشت منجمد گوساله و نهاده‌های دامی از ابتدای امسال تاکنون در استان فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رهام رحمانی مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس درباره توزیع گوشت و نهاده‌های دامی در استان فارس، با بیان اینکه کمبودی در استان در خصوص توزیع گوشت مرغ نداریم، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۲ هزار و ۱۵ تن گوشت مرغ منجمد با هر کیلوگرم قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان در سردخانه و ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان به صورت خرده فروشی در سطح استان فارس توزیع شده است.

او با اشاره به اینکه سهمیه‌ای هم به کمیته امداد تخصیص داده شده که بوسیله خود این نهاد بین نیازمندان توزیع شده و یا در حال توزیع است، تصریح کرد: وضعیت ذخایر گوشت مرغ در استان مناسب است.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس، میزان توزیع گوشت گوساله منجمد را نیز از ابتدای امسال تاکنون حدود ۶۷۰ تن اعلام کرد.

او، در خصوص خرید حمایتی از تولیدکنندگان نیز بیان کرد: پارسال و ۳ ماهه ابتدای امسال و با شیوع ویروس کرونا، مرغ با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان از مرغداران خریداری شد.

رهام رحمانی افزود: با توجه به مصوبه اخیر کارگروه تنظیم بازار و شرکت پشتیبانی امور دام کشور، این آمادگی وجود دارد که گوشت مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۱۴ هزار تومان خریداری شود.

او ادامه داد: در حال حاضر قرارداد خرید حدود ۵۰۰ تن گوشت گوساله منجمد داخلی با دامداران، تعاونی‌های و اتحادیه‌های فعال وابسته به بخش دام منعقد شده و این اداره کل گوشت منجمد را به صورت ۵ تکه و با قیمت ۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم خریداری می‌کند.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس اضافه کرد: در ۲ هفته اخیر بیش از ۳۲ تن گوشت گوساله منجمد خریداری شده، بسته بندی و به سردخانه‌های استان منتقل شده است.

رحمانی تصریح کرد: در حوزه نهاده‌های دامی نیز از ابتدای امسال تاکنون حدود ۸۰ هزار تن نهاده شامل حدود ۱۷ هزار تن ذرت، بیش از ۴۴ هزار تن کنجاله سویا و حدود ۱۹هزار تن جو با قیمت‌های مصوب (ذرت هزار و ۷۵۰ تومان، کنجاله سویا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان و جو هزار و ۷۵۰ تومان به ازای هر کیلوگرم از در انبار‌های استان) توزیع شده است.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس بیان کرد: این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۱۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.