۷۴ درصد شهروندان چین از پیامرسان بومی استفاده می‌‌کنند

بر اساس اطلاعات منتشر شده ظاهرا بیشتر شهروندان چین از پیامرسان بومی این کشور یعنی ویچت استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اطلاعات منتشر شده از منابع چینی، ظاهرا استفاده از نرم افزار‌های داخلی این کشور برای کاربران و شهروندان چینی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به حدی که بخش عمده‌ای از اینترنت مصرفی در این کشور در سرور‌های مربوط به نرم افزار‌های داخلی مصرف می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین نرم افزار‌های مورد استفاده توسط شهروندان چینی، نرم افزار‌های پیامرسان هستند که برترین نرم افزار پیامرسان چینی، نرم افزار ویچت است. در حال حاضر بسیاری از شهروندان چینی عمده فعالیت‌های روزمره خود را از طریق پیامرسان‌های بومی انجام می‌دهند.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی یکی از منابع معتبر چینی منتشر شده است، در حال حاضر حدود ۷۴ درصد از شهروندان چین از پیام رسان بومی این کشور یعنی WeChat استفاده می‌کنند که عدد بسیار بالایی است و نشان می‎‌دهد شهروندان چینی تا حد بسیار زیادی از محصولات داخلی کشور خود حمایت می‌کنند.

ویچت

محبوبیت بالای پیامرسان‌ها در بین افراد مسن چینی

در حال حاضر حدود ۹۸ درصد از افراد میان سال و پیر کشور چین، از پیامرسان ویچت استفاده می‌کنند و حدود ۳۴ درصد از ترافیک کل مصرفی در این کشور در شبکه اجتماعی ویچت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موضوع نشان می‌دهد استفاده از پیامرسان بومی در کشور صرفا به جوانان و نوجوانان این کشور محدود نشده است و حتی افراد مسن چینی نیز از پیامرسان بومی خود حمایت می‌کنند.

گفتنی است؛ وجود امکانات مالی نسبتا کامل در پیامرسان بومی چینی یکی از مهم‌ترین عوامل در افزایش محبوبیت این پیامرسان‌ها در چند سال اخیر است. پیامرسان ویچت در حال حاضر حدود ۱ میلیارد کاربر در سطح جهان دارد که بخش عمده‌‍ای از آن‌ها را شهروندان این کشور تشکیل داده‌اند. جایگاه ویچت در بین پیامرسان‌های جهان، پنجم است و برترین پیامرسان‌های کنونی موجود در بازار دو پیامرسان واتساپ و فیسبوک مسنجر هستند که هر دو به شرکت فیسبوک تعلق دارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار