مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت:حوزه فرهنگ و هنر به زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افراری نیاز دارد که در هر ۲ بخش شورای شهر اصفهان می‌تواند نقش آفرینی کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان امروز در یکصد و چهل و پنجمین صحن علنی شورای شهر  با بیان اینکه در زمان حاضر اصحاب فرهنگ و هنر اصفهان حداقل رضایتمندی را ندارند، اظهارداشت: یکی از اصول مدیریت تعامل با دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و نهاد‌های استان است که این اصل می‌تواند حوزه فرهنگ و هنر را پویاتر کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر به زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افراری نیاز دارد که در هر ۲ بخش شورای شهر می‌تواند نقش آفرینی کند.

او بیان کرد: مصوبات شورای شهر برای شهرداری راه را برای ادامه حرکت اصحاب فرهنگ و هنر باز می‌کند و امیدواری را در این میان بوجود می‌آورد.

معتمدی خاطرنشان کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند زیرساخت‌ها را بوجود آورد، زیرا در اعتبارات محدودیت دارد از این رو ناگزیریم که بخش خصوصی وارد شود.

به گفته او سیاستگذاری، برنامه ریزی، نظارت و حمایت چهار وظیفه‌ای است که نظام بر حوزه فرهنگ و هنر قرار داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: در کنار مجوز‌ها باید زیرساخت‌های فرهنگی ارایه شود، مردم باید سهم فرهنگی را در جامعه احساس کنند.

او اظهارکرد: اصل ما بر تعامل با دستگاه‌ها، نهادها، بخش خصوصی و مردم استان است اگر اقدامات با محوریت مردم انجام شود موفق خواهد بود.

به گفته معتمدی، مردم در حوزه نرم افزاری و فعالیتی انتظار برنامه ریزی دارند تا بر این اساس لذت فرهنگی ببرند.

او با بیان اینکه دغدغه و سیاستگذاری باید برای مردم باشد، افزود: مصوبات شورا می‌تواند زمینه تعامل با مجموعه‌های اثرگذار را بوجود و تعامل را تقویت کند.

توجه به امر اشتغال آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور این جلسه با اشاره به وارونگی دمای هوا در فصل پاییز و زمستان اظهار داشت: وارونگی هوا به آلایندگی زیست محیطی در سطح زمین منجر می‌شود.

علیرضا نصر اصفهانی با بیان اینکه وارونگی هوا خطرات متعددی را برای همه مردم به ویژه سالمندان به همراه دارد، ادامه داد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا امیدواریم مردم با رعایت توصیه‌های بهداشتی از وقوع هرگونه اتفاق ناگوار جلوگیری شود.

او از دست اندرکاران مقابله با آلایندگی زیست محیطی خواست: نسبت به کاهش آلودگی هوا اقدام کنند و این موضوع را به مردم هشدار دهند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت توجه به امر اشتغال خاطرنشان کرد: اگر به امر اشتغال توجه شود مشکلات جامعه مرتفع می‌گردد در غیر این صورت آسیب‌های اجتماعی فراوانی را به همراه دارد.

او از بخش خصوصی درخواست کرد با کارمندان و کارگران بیش از گذشته مدارا کنند، همچنین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی که متولی امر اشتغال هستند بیش از گذشته به اشتغال و کارگران و کارمندان توجه داشته باشند.

۱۴ آبان به عنوان روز شورای فرهنگ عمومی نامگذاری شد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.