مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در صورت همکاری دستگاه‌های دیگر در استان، آماده تعیین تکلیف زمین‌های حصه هستیم.

 حجت‌الاسلام بلک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان   گفت: امروز میراث دار ۵۰ هزار رقبه در استان اصفهان هستیم که شامل واحدهای صنفی، تجاری، خدماتی، آموزشی، بهداشت و درمان، گردشگری، ورزشی، مذهبی، مسکونی و ... است. از میان این حجم فراوان درصد قابل توجهی از موقوفات استان اصفهان در کلانشهر اصفهان است و از این تعداد موقوفه ۸۰۰ نیت احصاء شده است.

او با اشاره به وجود ۲۰ هزار خانه وقفی در اصفهان ادامه داد:  علاوه بر این خانه ها،  چهار هزار واحد تجاری موقوفه در اصفهان وجود دارد، ادامه داد: همچنین ۷۰۰ مرکز آموزشی، بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های گردشگری، ۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی فعال و بخشی از پارک‌ها موقوفه هستند.

او  با بیان اینکه برای همکاری با مدیریت شهری اصفهان به ویژه در بخش خدمات شهری بسته پیشنهادی ۱۵ موردی را آماده کرده‌ایم، اضافه کرد: در صورت تمایل شورای شهر این پیشنهادات را ارائه می‌دهیم تا مورد بررسی قرار دهند و در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی را با شهرداری منعقد کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: نگاه ما تعاملی است و در نظر داریم در فضای تعاملی برای بهبود وضعیت کیفی مردم اصفهان قدمی برداریم.

او در باره تعیین تکلیف زمین‌های وقفی منطقه حصه اظهار داشت: ما این بحث را داوطلبانه مطرح کردیم، اگر اراده‌ای برای حل این مشکل باشد ما آمادگی کامل را داریم که در قبال دریافت زمینی با توجه به اختیارات و مسئولیت‌های شرعی‌مان همکاری لازم را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام بلک با بیان اینکه وقف مانند مادری بی منت آغوشش را برای مردم حصه باز گذاشته است، ادامه داد: در این زمینه شهرداری باید نسبت به ارائه خدمات به شهروندان منطقه حصه توجه داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص به روز رسانی نیت واقفان ابراز داشت: خیران نمی‌خواهند کم کاری مسئولان را جبران کنند، در این زمینه ما به اهداف و نیات انها احترام می‌گذاریم، البته بهتر است نیت واقفان در راستای نیازهای روز جامعه باشد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.