عربی معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از خسارت کرونا به ۵۶ واحد گردشگری در شهرستان طبس خبر داد.

عربی معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: تاکنون ۱۲ مورد واحد گردشگری آسیب دیده از کرونا در شهرستان طبس در سامانه کارا ثبت نام کرده اند.

او افزود: واحد‌های اقامتی (هتل‌ها، اقامتگاه‌ها، مجتمع‌ها) و واحد‌های پذیرایی (رستوران‌های بین راهی، سفره خانه‌ها و مجتمع‌های خدماتی بین راهی) این شهرستان نیز دچار آسیب‌های جدی بر اثر شیوع بیماری کرونا شده اند.

عربی تصریح کرد: ۵۶ واحد گردشگری شهرستان طبس دچار خسارات فراوانی شده اند که میزان این خسارات ۳۳۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

پرداخت ۸ میلیارد تومان تسهیلات به تاسیسات گردشگری طبس

عربی معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت اشتغال زایی واحد‌های گردشگری در شهرستان طبس گفت: تا کنون ۲۱۸ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این واحد‌ها مشغول به فعالیت بوده اند.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا خسارت‌های فراوانی را برای واحد‌های گردشگری در پی داشته است، عنوان کرد: تاکنون اطلاعاتی مبنی بر میزان خسارت‌های وارد شده به واحد‌های تولیدی - اقتصادی مرتبط با گردشگری شهرستان فردوس گزارش نشده است.

انتهای پیام/ ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.