سرهنگ همتی زاده گفت: با بستن کمربند ایمنی در حین رانندگی، سلامت جسمانی خود و سرنشینان وسیله نقلیه را تضمین کنید.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: یکی از راهکار‌های افزایش ایمنی رانندگان و سرنشینان وسیله نقلیه در هنگام تصادفات رانندگی استفاده از کمربند ایمنی است.

او افزود: کمربند ایمنی، یک وسیله محافظتی مناسب است که برای جلوگیری از جابجایی ناگهانی راننده و سرنشینان وسایل نقلیه در هنگام توقف، برخورد با مانع و یا افزایش شتاب ناگهانی خودرو در هنگام برخورد است.

رئیس پلیس راه استان ایلام ادامه داد: استفاده از کمربند ایمنی، صدمات جدی و مرگ و میر ناشی از برخورد داخلی با بدنه ماشین و یا پرت شدن به بیرون از آن را به میزان قابل معینی کاهش می‌دهد.

او اضافه کرد:کمربند ایمنی با مکانیزم‌های خاصی که دارد سبب کاهش آسیب‌های ناشی از تصادفات می‌شود که مهمترین آن مانع برخورد سر و صورت به شیشه جلو و پرتاب شدن راننده و سرنشین به بیرون از وسیله نقلیه می‌شود.

همتی زاده عنوان کرد: کمربند ایمنی باعث پخش شدن نیرو در سطحی وسیع از بدن می‌شود، به گونه‌ای که در صورت نبستن کمربند ایمنی و برخورد سر به شیشه جلو، نیروی پرتاب در محل تماس سر و شیشه متمرکز و به این ترتیب، نیروی زیادی در سطحی کوچک وارد می‌شود، ولی در صورت استفاده از کمربند همین انرژی در سطح وسیعتر (سطح کمربند) پخش شده و شدت آسیب‌ها را کاهش می‌دهد.

او در پایان اعلام کرد: برابر بررسی‌ها بعمل آمده، استفاده کمربند ایمنی می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های جسمی هنگام سوانح رانندگی تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.