به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کانورتیبل خوش فرم پورتوفینو Portofino M) M) جدیدترین خودرو مدل فراری است و مانند مدلی که برای مدل ۲۰۱۸ جایگزین کرد، موتور آن نیز در قسمت جلوی خودرو قرار دارد. Portofino M تمام امکاناتی که یک فراری باید داشته باشد، را دارد.
این خودرو بسیار قدرتمند و سریع است و در عین حال از جذابیت بسیار شیکی برخوردار است. V-۸ توربوی دوقلو آن ۶۱۲ اسب بخار قدرت دارد، این خودرو می تواند در کمتر از سه ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر برسد. صندلی عقب و صندوق آن فضای مناسبی ندارد اما این موضوع را نمی توان نقطه ضعف این خودرو به حساب آورد.
صدای اگزوز این خودرو در عرض ۱۵ ثانیه به صدا در می آید و هیجان بسیار خوبی به ارمغان می آورد. فراری در اواخر امسال پورتوفینو به روز شده را عرضه خواهد کرد. اولین باری است که فراری از جعبه دنده هشت سرعته در مدلهای کانورتیبل استفاده میکند؛ این جعبه دنده دارای ۲۰ درصد ماژول کلاچ کوچکتر و ۳۵ درصد تحویل گشتاور بیشتر نسبت به جعبه دنده قبلی است که جایگزین آن میشود.
همانطور که میدانید فراری روما (درواقع نسخه کوپه پورتوفینو) از همان جعبه دنده DCT استفاده میکند و این یکی از جدیدترین تغییرات فراری نسبت به گذشته به شمار میرود. پیشرانه این کانورتیبل تجدیدنظر شده اکنون ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتنمتر به اندازه فراری روما تولید میکند که میزان گشتاور آن از مدل غیر M بیشتر است.
نسخه ۵۹۱ اسب بخاری این خودرو در سال ۲۰۲۰ متوقف شد و مجموعه پورتوفینو را با یک مدل حفظ کرد.این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون فقط به ۳/۴۵ ثانیه زمان نیاز دارد و صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را در زمان ۹/۸ ثانیه طی میکند و بیشینه سرعت آن نیز به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
به عبارت دیگر زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت حدود ۰/۵ ثانیه و زمان صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت حدود ۱ ثانیه نسبت به مدل پورتوفینو کاهش یافته است. با اینحال، بیشینه سرعت نسبت به مدل اصلی هنوز هم بدون تغییر باقی میماند. فراری پایههای آلومینیومی و نمایشگر سرنشین را ارائه میدهد، فراتر از این چند گزینه، چیزی که باقی میماند انتخاب رنگ بدنه، فضای داخلی، کولیس ترمز، لولههای اگزوز و همچنین طراحی چرخها است.
در زیر کاپوت کشیده پورتوفینو M یک موتور توربوی توئین توربو ۳.۹ لیتری V-۸ قرار دارد که ۶۱۲ اسب بخار قدرت دارد. مانند گذشته، این موتور ۵۶۱ پوند فوت گشتاور را به چرخهای عقب میفرستد، اما آن را به جای هفت سرعته سال گذشته، از طریق یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه دو سرعته هدایت میکند.
پورتوفینو ۲۰۲۱ همچنین دارای ترمزهای سرامیکی کربنی است که اطمینان حاصل میکند این خودرو قدرتمند ۳ برابر گذشته میتواند متوقف شود و در عین حال دارای پدال ترمز بسیار نرم است. فراری فضای داخلی پورتوفینو M را با چرم مجلل پوشانده و صندلیهای جلویی قابل تنظیم با ۱۸ جهت، که تازه با تهویه و فناوری گرم کننده گردن در دسترس هستند، راحتی و پشتیبانی کافی را فراهم میکنند.
فراری کانورتیبل با جفت صندلیهای کوچک خود در پشت سرنشینان جلو میتواند حداکثر چهار نفر را از نظر فنی جابجا کند، فضا به شدت کم است و فضای ذخیره سازی داخل کابین بسیار کم است. یک فضای بسیار کمی در جلوی کنسول قرار دارد تا بتوان وسایل کوچک را در آن قرار داد.
سیستم سرگرمی در فراری مانند همان سیستم سرگرمی در بیوک است، یک صفحه نمایش لمسی ۱۰.۳ اینچی در مرکز داشبورد نصب شده است. فراری همچنین یک صفحه نمایش لمسی ۷.۰ اینچی اختیاری را ارائه میدهد که رو به روی سرنشین صندلی جلو قرار دارد و به وی امکان میدهد دادههای عملکرد را مشاهده کرده و سیستم ناوبری خودرو را اداره کند.
نه ایمنی ترافیک بزرگراههای ملی (NHTSA) و نه موسسه بیمه ایمنی بزرگراهها (IIHS) آزمایش تصادف روی پورتوفینو ۲۰۲۱ M را انجام نداده اند و انتظار نداریم هیچ یک از آژانسها این کار را انجام دهند.
انتهای پیام/