مدیر دفتر مردمی ارتباطات نماینده مردم تربت حیدریه گفت:تاکنون ۵۰۰نفر برای کمک در جمع آوری، گل پراکنی زعفران کشاورزان در این قرارگاه مشغول به کار شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علیرضا فهیمی مدیر دفتر ارتباطات مردمی نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت:با تلاش‌های نماینده و قرارگاه همیاری زعفران، نیرو‌های جهادی با استقرار در تربت حیدریه و زاوه به کشاورزان در گل چینی و پاک کردن زعفران کمک می‌کنند.

او افزود: اجرای این طرح با هدف تحقق مثلث اقتصادی استاندار سابق خراسان رضوی و وزیر صمت کنونی انجام گرفته و حجت‌الاسلام سیدامین طباطبایی از معین‌های اقتصادی آستان قدس رضوی متعهد شدند در این ایام همیار زعفرانکاران منطقه تربت حیدریه باشند.

بیشتر بخوانید

مدیر دفتر نماینده تربت‌حیدریه ادامه داد: این اقدام با هدف حمایت از زعفرانکاران و به منظور رعایت کف قیمت به تصویب رسیده در شورای ملی زعفران است تا در اثر عرضه زیاد محصول قیمت پایین نیاید.

فهیمی بیان کرد: قرار است ۲ هزار نفر در ایام فصل برداشت زعفران در منطقه مستقر شوند، که تاکنون ۵۰۰ نفر مستقر و مشغول همکاری هستند.

او تصریح کرد:بر اساس توافق صورت گرفته مقرر شده است، ۲۹ درصد محصول را نیرو‌های قرارگاه برای خودشان بردارند و ۷۱ درصد را به زعفران‌کاران تحویل بدهند.

میری مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نیز گفت: اکنون گروه ویژه‌ای برای انجام امور قرنطینه و کنترل بر رعایت توصیه‌های بهداشتی جهادگران تشکیل شده است.

او افزود: هر گاه احساس شود حضور جهادگران چه برای خودشان و چه برای زعفران‌کاران مشکل انتقال یا انتشار کرونا را به همراه خواهد داشت، از ادامه کار آن‌ها جلوگیری خواهد شد.


انتهای پیام//ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.