اسفندیار خزائی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت: بر اساس تکالیف قانونی و اصلاح نظام اداری ۳۴ خدمت این اداره به صورت اینترنتی و الکترونیکی به مردم ارائه میشود.
او با اشاره به اینکه مهمترین نتیجه خدمات الکترونیک دولت، خدمت رسانی مطلوب وشفاف به مردم است، اظهار داشت: به منظور طرح تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از تضییع حقوق دولت و مردم این اداره کل تعداد ۳۴ خدمت قابل ارائه به مردم را الکترونیکی و از طریق سامانه الکترونیکی www.frwmizekhedmat.ir صورت میپذیرد.
او افزود: از این پس خدمات مربوط به استعلامات صدور مجوز تهیه و حمل ذغال، صدور و مجوز بکارگیری و توسعه انرژیهای پاک، صدور مجوز بهره برداری محصولات فرعی جنگل ومرتع، تمدید پروانه چرای دام، توسعه زراعت چوب، تامین و توزیع بذور جنگلی و مرتعی، توسعه زراعت چوب و درخواستهای اجرای طرحهای آبخیزداری و آبخوانداری به صورت اینترنتی قابل ارائه است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اضافه کرد: همچنین مردم خدماتی مانند ارائه تاییده تاسیس تشکلهای جنگل، برگزاری دورههای آموزشی امور جنگل، ارائه معرفی نامه دریافت تسهیلات امورجنگلها، جذب مشارکتهای مردمی در حفاظت از منابع طبیعی، جنگلداری، توسعه فضای سبز، حفظ و احیای مراتع، تولید و توزیع نهال جنگلی را اینترنتی دریافت میکنند.
خزائی ادامه داد: نگهداری پارکهای جنگلی، اجرای طرحهای بیابانزدائی، خدمات اکوتوریسم، صدور مجوز انتقال قطعی اراضی واگذاری، صدور مجوز حمل محصولات فرعی جنگلی ومرتعی، مجوز قطع وحمل گونههای جنگلی در مستثنیات مردم، صدور و تمدید مجوز تاسیس شرکت تخصصی جنگلها، صدرو و تمدید مجوز فعالیت شرکت تخصصی جنگلها، ابطال مجوز تاسیس فعالیت شرکت تخصصی جنگلها، تغییر نام مجوز تاسیس فعالیت شرکت تخصصی جنگلها نیز اینترنتی شده است.
او بیان کرد: پاسخ به استعلام طرحهای عمومی دولت در عرصههای منابع طبیعی، استعلام تخصیص اراضی قابل واگذاری، پاسخ به درخواست اراضی دستگاهها، استعلام معادن، استعلام اراضی، پاسخ به شکایات منابع طبیعی و پاسخ به اعتراضهای مربوط به ملی شدن اراضی از طریق سامانه الکترونیکی صورت میپذیرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان با بیان اینکه دولت الکترونیک به معنای اطلاع رسانی و خدمات رسانی به موقع، دقیق و شفاف به مردم است اظهار داشت: مهمترین نتیجه خدمات الکترونیکی دولت، کاهش مراجعه ارباب رجوع، کاهش هزینه ایاب و ذهاب و تلف شدن وقت و در نهایت افزایش رضایتمندی مردم است.
خزائی کوتاه شدن زمان پاسخگویی، افزایش دقت، سرعت و نظارت بر فرآیند پاسخگویی و مطلع شدن متقاضیان از مراحل روند انجام کار را از دیگر مزایای مهم راه اندازی سامانه الکترونیکی و اینترنتی شدن کارها دانست.
انتهای پیام/ا