فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان گفت: ۳۰۸هکتار از اراضی منابع طبیعی استان همدان ازدست متصرفان خلع ید و رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ مهدی نوری فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار داشت: امسال در قالب تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و اجرای احکام قضایی، در قالب۲۰۶ فقره پرونده تخلف مساحت ۳۰۸ هکتار از اراضی ملی این استان از دست متصرفان خارج شد.

او ادامه داد: باحضور نماینده دادستانی، پلیس نیروی انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی ۲ قطعه اراضی منابع طبیعی به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع ساختمان احداثی و ۴۰۰ متر مربع دیوار کشی وساخت باغ دراراضی ملی هم جوار این روستا مجموعاً به مساحت یک هزارو ۸۰۰ متر مربع و به ارزش ۲۰ میلیارد تومان، قلع وقم واز دست متصرفین خلع ید وبه بیت المال بازگردانده شد.

او اضافه کرد: به متصرفان اراضی ملی پیش از این در چند مرحله اخطار و تذکر برای خلع ید داده شده بود، اما آن‌ها به این تذکر‌ها بی توجهی کرده که در نهایت امروز قلع و قمع بنای غیرمجاز و بازپس گرفتن اراضی ملی صورت گرفت.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان یادآوری کرد: در یک مرحله هنگام مراجعه چند تن از ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این استان برای ابلاغ احکام قضائی به متخلفان و سودجویان اراضی ملی شده در روستای «یلفان» شهر همدان، آن‌ها مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

سرهنگ نوری ادامه داد: وظیفه اصلی این یگان، حفاظت منابع طبیعی و پیشگیری از تصرف اراضی ملی است که در این راستا با افرادی که به صورت سهوی و عمدی منابع طبیعی را تصرف می‌کنند برخورد می‌شود وبا کسی مماشات نخواهیم کرد.

او با تاکید بر نقش اساسی و تاثیر گذار مردم در حفظ و صیانت از انفال گفت: منابع طبیعی متعلق به عموم مردم است وافراد حق ندارند به بهانه‌های مختلف آنرا تصرف ودر آن ساخت سازکنند.

سرهنگ نوری بیان کرد:مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت ۲۴ ساعته از اراضی ملی استان محافظت می‌کنند و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تصرف، تخریب، حریق، دیوارکشی و گودبرداری اراضی ملی از طریق شماره تماس رایگان به ۱۵۰۴ به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان موضوع را گزارش دهند تا در اولین فرصت با متخلفین برخورد وبه محاکم قضائی معرفی شوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار داشت: بیشتر متصرفان اراضی ملی اهالی روستا و افرادی هستند که زمین آن‌ها مجاور اراضی ملی است و آن‌ها هر ساله به ویژه هنگام شخم زدن زمین اقدام به تصرف بخشی از اراضی ملی حاشیه روستا‌ها می‌کنند.

سرهنگ نوری با بیان اینکه نوسان قیمت‌ها و گرانی زمین سودجوبان را به سمت دست اندازی به اراضی ملی سوق داده است افزود: تیم‌های گشتی یگان حفاظت منابع طبیعی استان با حضور مستمر وگشت ومراقبت، جلوی دست اندازی به بیت المال وانفال را خواهند گرفت .
او بیان کرد: همچنین پارسال بیش از ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی این استان از دست متصرفان بازپس گرفته شد.
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.