امام جمعه کوهبنان با اشاره به اینکه هرگز نباید در برابر دشمنان تسلیم شویم، گفت: باید در بحث اقتصادی، نگاهمان به داخل باشد و اسباب معیشت و رفاه مردم را تامین کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام مرتضی جعفری، امام جمعه کوهبنان پس از دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به کلام نورانی امام صادق (ع) گفت: این امام(ع) انسان را به رعایت تقوای الهی، پارسایی، دوری از گناه و عبادت خداوند، صداقت و راستگویی، امانتداری، اخلاق نیکو، خوش رفتاری با همسایه و... توصیه کردند.

او افزود: مومنین و شیعیان باید زینت اسلام باشند؛ بنابراین کار‌های ما باید باعث عزت و افتخار دین مبین اسلام و زمینه جذب دیگران باشد.

حجت الاسلام جعفری بیان داشت: مقام‌معظم رهبری (مدظله العالی)  همه را بر توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) خصوصا در این ایام توصیه کردند.

او در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت های آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، میلاد پیامبر اعظم (ص)، میلاد امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت اشاره کرد  و تصریح کرد: در هر حالی باید به یاد حضرت ولی عصر (عج) باشیم و با یاد ایشان خودمان را تربیت و امید را در خودمان زنده کنیم و خود را برای ظهورش آماده سازیم.

امام جمعه کوهبنان با اشاره به اینکه همواره باید به دنبال سیره نبوی باشیم و سعی کنیم در مسیر اخلاق خوب گام برداریم، تصریح کرد: باید همواره اخلاق خانوادگی و اخلاق اجتماعی را رعایت کنیم.

او با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) با مهربانی دیگران را جذب اسلام می‌کردند و با درد مردم آشنا بودند، تصریح کرد: جا دارد مسئولان همواره در سختی ها به فکر مردم باشند.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) روحیه استکبار ستیزی داشتند و با دشمنان با شدت و با یاران خود با رافت و مهربانی برخورد می‌کردند و ما باید سعی  داشته باشیم این روحیه را در خود تقویت کنیم. 

او با اشاره به اینکه ویروس کرونا تمام‌ جهان را فرا گرفته و آمار بیماری بالا است، بیان داشت: مردم هم در این زمان باید دستورالعمل های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند و  با زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هم به خود و دیگران کمک‌کنند.

امام جمعه کوهبنان افزود: با توجه به شرایط موجود مسئولان جلسات را کمتر برگزار کنند و مردم فقط برای کار‌های ضروری از خانه خارج  شده و  در این مسیر همه همواره مطیع امر ولایت و رهبری باشیم.

امام جمعه کوهبنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اخلاق مداری تصریح کرد: هرگز نباید تسلیم دشمن شویم؛ بلکه باید در بحث اقتصادی، نگاهمان به داخل باشد و اسباب معیشت و رفاه مردم را تامین کنیم.

او با محکوم کردن رفتار رئیس جمهور فرانسه گفت: این فرد از توهین کننده به پیامبر اکرم (ص) تجلیل کرد؛ لذا با روحیه انقلابی و استکبار ستیزی نفرت خود را از آمریکا و اروپایی‌ها اعلام می‌کنیم؛ چرا که آنان هرگز به فکر مسلمانان نیستند.

حجت الاسلام جعفری افزود: سران کشور‌های غربی از وحدت با اسرائیل و کشور‌هایی که خوی استکباری دارند، پرهیز کنند؛ زیرا آنان کاری برای مسلمانان انجام نمی‌دهند.

او تاکید کرد: همواره باید حول محور ولایت و رهبری و انقلاب اسلامی وحدت داشته باشیم.

امام جمعه کوهبنان به یوم‌الله ۱۳ آبان و هفته بسیج دانش آموزی نیز اشاره کرد و گفت: باید یاد و خاطره نوجوان بسیجی شهید محمدحسین فهمیده و سه حادثه مهم ۱۳ آبان را گرامی بداریم.

نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی با حضور جمعی از مسئولان و مردم کوهبنان در مسجد صاحب الزمان (عج) شهرستان کوهبنان برگزار شد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.