امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به شیوع کرونا گفت: نباید امروز شاهد تشکیل‌ صف‌های فشرده اقلام تنظیم بازار باشیم که این موضوع، سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام عباس گروهی، امام جمعه رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به کوچک شمردن گناه گفت: گناه، اعمال حسنه انسان را آتش می‌زند؛ پس گناه را کوچک نشمرید و از گناه بزرگ اجتناب کنید.

او به روایتی از رسول اکرم (ص) که می‌فرمایند به کوچکی گناه نگاه نکنید؛ بلکه به این نگاه کنید که در محضر چه کسی عصیان و نافرمانی می کنید؟ اشاره کرد و افزود: یکی از سفارشات اسلام به امت این است که هیچگاه گناه را کوچک نشمرید.

حجت الاسلام گروهی بیان داشت: هر کسی که گناه را کوچک بشمارد و گناه بزرگ انجام دهد در روز قیامت خون گریه می‌کند.

او افزود: مومن، گناه خود را تخته سنگی بزرگ بالای سرش می‌بیند و کافر، گناه را مانند مگسی می‌بیند که از جلویش رد می‌شود که این دو دیدگاه در زندگی، تاثیر فراوانی دارد و زمانی که مومن خدا را یاد می‌کند، گناه را انجام نمی‌دهد.

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب گفت: امروز تاریخ نشان می‌دهد که مومنان چه قدر از گناه اجتناب می‌کردند؟ و کافران چگونه جنایت می‌کردند؟  و اکنون نمونه این جنایات در دنیا وجود دارد.

حجت الاسلام گروهی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان رودبارجنوب ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی، میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) را تبریک گفت و افزود: پیغمبر اسلام(ص) از امور و کار‌های مردم غافل نمی‌شد و اوضاع سیاسی و اقتصادی را دنبال می‌کرد. 

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سلامت مردم و شیوع کرونا ویروس بیان داشت: نباید امروز شاهد تشکیل‌ صف‌های فشرده اقلام تنظیم بازار باشیم که این سلامت مردم را به خطر می‌اندازد و مسئولان باید به طور جدی سلامت مردم را پیگیری کنند.

حجت الاسلام گروهی گفت: باید مشکلاتی را که ویروس منحوس کرونا برای مردم به بار آورده، با اهدای بسته‌های حمایتی کم تر کرد. 

او در ادامه سخنرانی خود به هتک حرمت پیامبر اکرم (ص) از سوی کشور فرانسه پرداخت و این حرکت ناپسند را محکوم کرد. 

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب بیان کرد: باید به دنبال دولت انقلابی باشیم، دولتی که مشکلات مردم را مطالبه کند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.