مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: ۱۲ سامانه ثبت تخلف با اعتباری بالغ بر ۹۶ میلیارد ریال در کمربندی شیراز راه‌اندازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا سیاهپور از راه‌اندازی ۱۲ سامانه ثبت تخلف در کمربندی شیراز خبر داد و گفت: این اقدام با توجه به بروز حوادث رانندگی ناشی از سرعت زیاد در این محور انجام شده است.

او ادامه داد: به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها، به رغم پیگیری‌های انجام شده، تجهیزات سامانه‌ها با وقفه چند ماهه تامین و به کشور وارد می‌شود.

سیاهپور افزود: روند نصب دوربین و پروژکتور سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف کمربندی شیراز از دوماه گذشته شروع شده و هم‌اینک چهار سامانه در حال بهره‌برداری و تا پایان آبانماه جاری این تعداد به هشت سامانه خواهد رسید.

او بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با اضافه شدن این سامانه‌ها و کنترل سرعت در کمربندی شیراز بتوانیم شاهد کاهش تلفات در این محور پرتردد باشیم.

او اظهار داشت: همچنین به منظور تکمیل سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف در محور‌های شریانی استان، علاوه بر ۱۳۶ سامانه موجود، ۳۵ سامانه از سال گذشته با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال در حال نصب بوده که بیش از ۲۵ سامانه به بهره‌برداری رسیده است.

او گفت: بر اساس مصوبات کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی، عملیات نصب ۹ سامانه با اعتبار ۷۲ میلیارد ریال در محور شیراز - خرامه و ۴ سامانه رفت و برگشت با اعتبار ۳۲ میلیارد در محور دشت ارژن - کازرون بزودی آغاز خواهد شد که تعداد سامانه محور‌های برون شهری استان را تا پایان امسال به ۱۹۶ سامانه خواهد رساند.

انتهای پیام/ 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار