معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: داروهای خاص و انسولین به تعداد محدودی فقط در داروخانه های منتخب توزیع شده است و شهروندان به سایر داروخانه ها مراجعه نکنند .

هدی مجیری معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت:توزیع انسولین از هفته گذشته در داروخانه های منتخب آغاز شده است و بیماران با ارائه نسخه پزشک میتوانند این دارو را دریافت کنند.

او درخصوص کمبود داروهای خاص افزود:شهروندان فقط باید به داروخانه های منتخب جهت تهیه دارو مراجعه کنند و اگر بیمار همراه با نسخه پزشک به داروخانه ای مراجعه کرد و داروخانه از تحویل انسولین امتناع کند ،شهروندان ازطریق راه های ارتباطی به ما اعلام کنند که موضوع را پیگیری کنیم.

مجیری ادامه داد: بعداز توزیع انسولین ،ما بازرسی دوره ای داروخانه های منتخب را داریم و این دارو در اختیار بیماران زیادی قرارگرفته است.

معاون غذاودارو دانشکده علوم پزشکی آبادان درخصوص داروهای بیماران پیوندی تصریح کرد:یک نوع دارو برای این بیماران وجود دارد که تولید داخلی نیست و با نام تجاری خاص است که عموماً پزشکان آن دارو را برای بیماران تجویز میکنند هم چنین واردات آن بسیار محدود شده است اما نمونه های داخلی آن دارو در حال عرضه است.

او در پایان عنوان کرد:داروی بیماری های خاص و پیوندی در آبادان و خرمشهر فقط توسط یک داروخانه توزیع میشود بنابراین در سایر داروخانه ها این دارو ها یافت نمیشوند‌.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.