آیت‌الله جوادی آملی: بی‌ادبی به پیامبر با عقل سازگار نیست

آیت الله جوادی آملی گفت: پیامبر اسلام(ص) بر تمام بشریت حق دارد و بی ادبی به چنین شخصیتی با هیچ عقلی جور در نمی‌آید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله جوادی آملی از مراجع تقلید در پایان درس خارج فقه خود اظهار کرد: تمام  تقریبا هشت میلیارد بشر روی زمین بر سر  سفره وجود مبارک پیغمبر(ص) هستند و به این پیامبر که بر بشریت حق جهانی دارد ، بی ادبی کردن اصلا با هیچ عقلی جور در نمی آید، این‌ها باید حواسشان جمع باشد حالا چه کسی این‌ها را تحریک کرده؟ چگونه شده؟ آن‌ها باید مواظب باشند که حرم امن حضرت را از هر نظر حفظ بکنند.

او تصریح کرد: ذات اقدس الهی به برکت پیامبر اسلام (ص) به ما آبرو  و شرف داد و فرمود: مردم مرده بودند پیغمبر ،آن ها را  زنده کرد،صراط درست کرد، راه درست کرد، حرکت انداخت، محرک شد و رهبری را به عهده گرفت.

این مرجع تقلید ادامه داد: هیچ مسیحی نمی تواند بگوید که من به کلیسا اکتفا می کنم ،کلیسا را قرآن احیا کرد، نمی تواند بگوید من به انجیل اکتفا می کنم، انجیل را قرآن احیا کرد، اگر کتابی روی کره زمین قداستی دارد به برکت قرآن کریم است، چون او آمده تورات و انجیل و زبور را معرفی کرده است.

جوادی آملی در ادامه عنوان کرد:  چه دستی در کار است که خدای ناکرده می خواهند یک اختلاف داخلی یا  خارجی یا جنگ نیابتی ایجاد بکنند این را همه عزیزان ما بزرگان ما هم باید بدانند که باید معارف الهی را به جهانیان برسانیم ،  خدای ناکرده کاری نشود که باز یک جنگ نیابتی، یک جنگ فتنه‌ای، در یک گوشه عالم به پا بشود.

جوادی آملی ادامه داد: خواسته آن‌ها همین است و خدای سبحان را قسم می دهیم به حق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که این دین را تا ظهور صاحب اصلی اش از هر خطری حفظ بفرماید و ما را هم از بهره مندان اصلی این دین قرار بدهد.

منبع:خبر حوزه

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار